Ljubljana se nahaja na seizmografsko občutljivem področju, od zadnjega konkretnega potresa pa je minilo približno stoletje. Toda v soboto, 17. aprila, pričakujte vibracije, ki se bodo širile nekje okoli pete stopnje Richterjeve lestvice.
Ali še malce čez... To noč bo prvič v K4 (in Sloveniji) na Illegalovem Digital Jungle dogodku vrtel Andy C., po reviji DJ Mag najvišje uvrščeni drum and bass DJ lani in še leta poprej, že nekaj let zapored pa je isto povedala tudi anketa Drum And Bass Arene. Bojda je zmagal vsakič?
Andy Clarke, kralj dubov in plesišč (po reviji Knowledge) se za svoj glasbeni interes lahko zahvali starejši sestri, ki je obiskovala acid house sceno. Pri 12.-ih mu je doma spustila pesem Voodoo Ray zasedbe A Guy Called Gerald, ki jo sam jemlje za prvo inspiracijo, lahko pa jo štejemo tudi v začetke njegove glasbene poti - zvočni vzorec iz te skladbe je bil eden prvih, ki jih je posemplal, ko je pričenjal delati glasbo, in to na (danes antičnem) računalniku Atari ST s programom Pro 24.
V šolskih dneh se je ubadal še z bobnanjem. Svoja bobnanja je snemal, vzorce rezal in jih lepil v podlago, te podlage pa so najprej zvenele dopadljivo Antu Milesu, ki ga je spoznal v studiu, v katerem je delal po družinski vezi. Zavlekla sta se v Antov domači studio. S tisoč funti v žepu sta zagnala založbo Ram Records, ki od tedaj predstavlja eno najprestižnejših imen drum and basserske scene. Ime RAM prihaja od Andyjevega horoskopskega znamenja ? ovna.
Andy C. in Ant Miles se skupaj podpisujeta kot Origin Unknown, v dobrem desetletju sodelovanja pa sta objavljala tudi kot Concept 2 in Desired State. Njun četrti vinil je spremenil zgodovino bobenbasa, takrat je imel Andy 15 let. Iz pet ur trajajoče nočne studijske seanse sta - kot Origin Unknown - rodila Valley Of The Shadows, ki sta jo premierno predvajala navdušenima Red Onu in Danny Breaksu. Leta 1993 je izšla prva naklada, nato pa so sledili ponatisi. Danes sam Andy pravi, da je število prodanih plošč s tem komadom šestštevilčno, sicer pa se ocene poznavalcev gibljejo okoli pol milijona natisnjenih kopij dolin senc. Verjetno gre za najbolj prodajano drum and bass ploščo v približno poldrugo desetletje trajajoči zgodovini glasbenega žanra.
Njegovo DJ-janje, ki danes slovi še bolj od produkcijskih mojstrovin, pa se je pričelo ob občudovanju Red Onea, ki je vrtel na vzhodnolondonskih partijih. Svoj miks je poslal organizatorjem partijev v klubu Elevation, ki so ga nato preprosto obvestili, da vrti med drugo in tretjo zjutraj (prime time)! Njegova današnja rezidenca je sloviti londonski klub The End, skozi leta razvoja svojih spretnosti za mešalno mizo pa je razvil specifičen slog vrtenja, ki ga bomo deležni v štirki. Zaradi svojega miksanja ima vzdevek The Executioner "We do not fuck around, we play big tunes," med enim njegovih setov pravi MC Dynamite, s čimer pravzaprav opiše eno izmed njegovih dimenzij ? veličastnost. Zanj značilno je hitropotezno mešanje, pri katerem vibracija pogosto potone v morju basov, nato pa se skozi eksplozivne pretoke vrne v drvenju skozi bobenbaserske hite in himne obdobij. Njegovo divje, globoko, kreativno ter ekstatično nabijanje bi neelektronikom najlažje opisali takole: Jimi Hendrix za gramofoni. Brez pretiravanja.
Prvi album Origin Unknown, imenovan Origin Unknown Presents? Speed Of Sound je bil leta 1997 izbran za naj album po piratskem Kiss FM kot tudi na Hardcore Dance Awards. Leto zatem je sledil Origin Unknown Presents? Sound In Motion, ki je napovedal supertrio Ram Trilogy, ki ga ob Andyu in Antu tvori še Shimon, sicer Andyjev dolgoletni prijatelj. Ta mu je leta '98 dejal, da bi rad z njim delal glasbo in po še eni čarobni studijski noči je bila ustvarjena skladba No Reality, prvi komad tria. Sledil je komad Intercity ter album Ram Trilogy v letu 1999 Molten Beats. Sicer sta Andy in Shimon kot tandem naredila še eno kultno ploščo, Bodyrock, ki je bil prvi ne-vokalni (oziroma propper) drum and bass komad, ki je prišel v UK Top 40 ? in to samo po številu prodanih vinilk. Brez videa!
Andy je ? sam, z Origin Unknown ter Ram Trilogy ? delal remikse Jay Z-ja, Busta Rhymesa, Ronija Sizea, Adam F.-a, E-Z Rollers, Krusta in Grooveriderja. Sicer je skorajda nemogoče našteti vse njegove hite, s katerimi je drum and bassu dodajal zvočne dimenzije. Mindkiller s Shimonom, lanskoletni Screamer ali Skittles (Ram Trilogy), Grudge Match (Origin Unknown) ter izdelki založbe Ram Records, kot je Freshev lanski hit Signal, vsebujejo njegove nianse, ki jih je moč zaznati po močnih energetskih nabojih, ki v hitrem tempu vozijo po tolmunih nočnega zvočnega življenja.
Miks CD Nightlife (2003) predstavlja hitropotezno mešanje (27 komadov v 70 minutah) z polnimi jadri basa ter prehodi, ki se že na studijski inačici prelevijo v stampedo, sekajo točno, sveže izbrani komadi so pretežno nabijaški. Za Drum And Bass Areno je, prav tako lani, miksal njihov kompilacijski CD, ki je še močnejši od nočnega življenja.