Finale Klubskega maratona Radia Študent se bo v petek, 6. novembra odvilo v Menzi pri koritu na Metelkovi z Radical Improvisation Duet, Loudspeaker Alliance, Flyspoon, New Wave Syria, Zircus in Barely Modern.
Na sledi herojem s preloma tisočletja, ki so drgnjenje kitare v garaži spet naredili za »cool«, se trojica mladcev iz domačih logov suvereno postavlja ob bok preroditeljskim prvoborcem. Če smo se leta 2001 spraševali »Je to to?« in je čas sam poskrbel za pritrdilen odgovor, lahko tudi v primeru Barely Modern čakamo, čas pa bo povedal svoje. Začetek je vsekakor zelo obetaven. Brezkompromisno samozavestna drža in izvedba na odru, neobremenjenost z zgodovino nekega žanra ter udarne in privlačne novo-novo-novo rokenrolovske popevke so atributi, zaradi katerih pod njihovim odrom mladci in mladenke z nasmehom na ustih poplesujejo, stara garda pa kima z glavami.
Flyspoon je zasedba iz Celja, ki ima kljub kratki skupni kilometrini za sabo že nekaj odmevnih nastopov, trenutno pa pripravlja material za svojo prvo kratkometražno studijsko izdajo. Njihova težkorockerska zvočna slika se giblje nekje med zapuščino grungea, retro smernicami zasanjanega stoner rocka in odmerjenega elementarnega metala, v katerem se melanholične in distorzirane kitarske pasaže dopolnjujejo z upočasnjeno ritmiko ter odločno spevnim vokalnim prispevkom. Flyspoon so tako ena redkih zasedb pri nas, ki ustvarja čvrst in kompleksen sodobni rock, brez trendovskih kompromisov.
Loudspeaker Alliance je mlada skupina iz Vipavske doline, ki je v dobrem letu dni izostrila svoj prepoznavni avtorski izraz na sledi melodičnega alternativnega rocka. Glasbeno je trojica razpeta med trši rockovski izraz ter melanholično osebno izpovedno liriko, ki se zrcalita v preprostih, zvokovno nenasičenih in brezkompromisno spevnih komadih. Ti z veliko mero avtorskega potenciala lovijo globalne smernice neodvisnega rocka in ga uspešno prevajajo v domači prostor. V poletnih mesecih je pod znamko Cheap Tunes Records izšel njihov dolgometražni prvenec z naslovom ‘Continuous Error’.
Trendovsko podhranjeno domače glasbeno prizorišče je z letos izdanim prvencem presenetil dvojec New Wave Syria. S ploščkom ‘Hello, Yes’ (Cheap Tunes Records) sta Rok in Urša uspešno posegla v estetiko, ki narekuje smernice nekaterih najaktualnejših svetovnih klubov, ter tako del tega - vse bolj razširjenega in s plesnimi muzikami navdahnjenega dogajanja - predstavila tudi tukajšnji publiki. V sodobnem elektronskem popu spretno združujeta DIY-zvočni avanturizem in melanholično postrockovsko senzibilnost. Že na prvi posluh všečna kombinacija hrupne, v shoegazenju povaljane melodike, zadržanega efektiranega vokala ter repetitivnih - na IDM-u, hiphopu in technu zabeljenih hipnotičnih ritmov, razkriva svoje raznolike vplive, te pa dvojec osredotočeno staplja v samosvojo in obenem trendovsko glasbeno izkušnjo. To izkušnjo New Wave Syria s svojimi modificiranimi sintetizatorji in ritem mašinami kakopak izvrstno zapakira tudi v koncertni kontekst.
Na preži za tenkočutno pritajeno improvizacijo, raziskovanjem zvočnih zmožnosti njunih instrumentov ter sledenju dodobra ustoličenemu izročilu improvizirane godbe, se Radical Improvisation Duet lahko pohvali že z dvema raznolikima ploščama, ki sta izšli letos pri založbi EatThis Production. Poudarek, da gre pravzaprav za samozaložbo, je povsem odveč, dvojec pa druži neuokvirjena, s free-jazzom prežeta kreativna drža. Z N’Tokom tvorita še noise trio, kot popotnica njunemu muziciranju pa odlično služijo nekateri pretekli ter aktualni projekti in sodelovanja, kot so Strojmachine, Sinai – glasba Johna Zorna, Od Franclna možgani, BRGS Time idr.
Brez dvoma ena najbolj presenetljivih in kontroverznih zasedb zadnjega časa, ki je med glasbenimi navdušenci povzročila nemalo iskrenega začudenja. Zircus pač na povsem svoj način pretakajo praktično vse mogoče žanre (od kitarskega nažiganja pa do trancerske psihedelije) ter odkrivajo še neraziskane postojanke med njimi. S svojim tribalno-animalističnim primitivizmom na eni strani in futurizmom na drugi strani se sočasno naslanjajo na dve točki na osi, imenovani zgodovina glasbe. Na njen skrajni začetek in v prihodnost zazrti konec.
Za Radio Študent