Japonski kitarist, vokalist in improvizator KK Null se v soboto, 24. oktobra na oder Menze pri koritu vrača pol leta po zadnjem tukajšnjem nastopu. Po aprilskem koncertiranju z reaktivirano progresivno grind-death-nojzersko atrakcijo Zeni Geva nas tokrat čaka njegova solistična, nojzerska eskapada.
To bo priložnost, da primerjamo dve podobno intenzivni, a v marsičem različni perspektivi, znotraj katerih KK Null deluje – tisto, ki izhaja iz rockovskih nastavkov in instrumentarija, in ono drugo, elektronsko, ki temelji na manipulaciji električne kitare in efektov, sintetizatorja, semplerja, mešalke in vokala. Izkušnja, ki je ne gre zamuditi.
KK Null (rojen l. 1961 v Tokiju kot Kazuyuki Kishino) je pri dvajsetih prvič videl igrati angleškega improvizatorja Freda Fritha. Spoznal je, da kitara niso nujno lestvice in akordi – nekaj, kar njemu samemu ni šlo najbolje od rok. Z metanjem predmetov na strune glasbila, ki ga je pred tem položil na mizo, mu je Frith razkril način, kako je mogoče ustvarjati hrup in se ob tem še dobro imeti. KK Null omenjeni koncert opisuje kot prelomni moment v svojem razmišljanju o glasbi, saj je povzročil, da je k igranju kitare začel pristopati drugače, prek improvizacije. Med postajami v karieri KK Nulla, ki jih spremlja zavidljiv diskografski seznam, omenimo nojzersko navezo z Masamijem Akito (Merzbow) in trojec YBO2 s Tatsuyo Yoshidejem (Ruins), impro-rock trojko Absolut Null Punkt in številna sodelovanja (Jim O'Rourke, John Zorn, Fred Frith, Z'ev, Otomo Yoshihide, Seiichi Yamamoto …) Posebno omembo pa si zasluži zasedba Zeni Geva, ki sta jo v devetdesetih letih v zahodnih rockovskih krogih pomagala spromovirati chicaški producent Steve Albini in založba Skin Graft Records. V zadnjem času se KK Null osredotoča predvsem na samostojna zvočna raziskovanja in nadaljuje prakso spajanja kreativnih idej v enkratnih eksperimentalnih projektih.
Za Menzo pri koritu