V ljubljanski Kino Šiška v soboto, 24. oktobra prihaja futuristična superstar disco noise pop zasedba Maywa Denki, sestavljena iz treh performerjev in orkestra robotiziranih glasbenih inštrumentov. Mešanica korporativnega imidža akterjev, prepojenega z odbito japonsko tehno-frikovsko-pop kulturo, in humorne koreografije ob nepričakovanih glasbeno scenskih obratih naredijo koncert za mega atraktivno mešanico vesoljske manga veselice za tretje tisočletje.
Za razvoj in umetniško higieno japonske skupine Maywa Denki skrbi frontman Novmichi Tosa, ki jo je skupaj z bratom Masamichijem leta 1993 ustanovil na ruševinah istoimenskega podjetja, nekoč v lasti njunega očeta. Srednjeveliko podjetje za proizvodnjo katodnih cevi je preusmeril v podjetje, ki se ukvarja izključno z umetnostjo in kot pravi Novmichi, Maywa Denki na Japonskem uživa sloves primerljiv s podjetji kot sta Sony in Panasonic. Skupina je prepoznavna po izdelani korporativni podobi, ki jo na nastopih poudarjajo s tipičnimi modrimi delavskimi uniformami. Svoj unikatni stil izražajo s termini, ki jih sicer srečujemo v proizvodnji: inštrumente imenujejo "produkti", razstave in nastope pa "predstavitev produktov", v okviru katerih demonstrirajo način igranja na DIY robotizirane inštrumente.
V Ljubljani bo skupina Maywa Denki, ki jo tvorijo Novmichi Tosa, Masataka Kimura in Yosuke Odaskupaj s srednjevelikim zabavnoglasbenim orkestrom robotov nastopila . Koncert sam je izrazito humornega značaja in namenjen igrivemu seznanjanju z robotiko in filozofijo kibernetike, ki kot "reverse engineering" narave skuša razlagati kompleksne funkcije človeškega organizma. O članih skupine kroži legenda, da so svojega robotskega pevca umaknili iz nastopov, ker je zaradi neverjetno vernega imitiranja človeškega glasu preveč plenil pozornost frontmanu Novmichiju.
Robotiko običajno razumemo kot nekakšno odtujitev od človeka, ki se stopnjuje s stopnjo neantropomorfnosti. Zdi se nam, da imajo različni stroji in mehanizmi svoje specifično, anorgansko železno življenje in mnogokrat pozabljamo, da so pravzaprav le strojna različica človeškega telesa oziroma telesne funkcije. V logiki Maywa Denki se nam robotizirani inštrumenti prikupijo zato, ker so izjemno učinkovit spoj antropomorfnega in mehaničnega.
Za Kino Šiška