Tako je, berlinski goth rockerji se ne bodo ustavili tudi pri nas, čeprav so bili napovedani 10. junija v ljubljanski Hali Tivoli. Razlog? Klaviaturist Flake Lorenz se je zastrupil z hrano in zato bend ne bo moral igrati na koncertih v Avstriji, Italiji in pri nas. Denar od kupljenih vstopnic se vrača na predprodajnih mestih po Sloveniji. Organizator (več informacij o odpovedi na www.skuc.org) pa oškodovane Ramštajn fene prosi za razumevanje. Fani, ki pa ste hoteli predvsem na koncert Siddharte pa boste morali počakati le do 16. junija , ko bo Val 202 v Križankah praznoval 30. letnico obstoja. S Siddharto in Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija.
Rammstein - biografija
Vzhodnonemški (berlinski) sekstet je mešanica metala, industrijske glasbe, tehna in klasične glasbe naredila za enega najuspešnejših evropskih rock bendov vseh časov - začenši z albumom Herzeleid iz l. 95, ki je postal platinast v več evropskih državah. Njegov naslednik Sehnsucht (97- v ZDA 98) je bila samo logično nadaljevanje tega glasbenega koncepta, pa tudi še uspešnejši kot album št.1.- platinast v Nemčiji in v ZDA, in kup priznanj v drugih evropskih državah. Rammstein so si zagotovili mesto v rockovski zgodovini - in na tem gradi njihov zadnji album Mutter, ki je izšel aprila 2001.
Člani skupine so: Flake Lorenz (klaviature), Oliver Riedel (bas), Christoph Schneider (kitara), Paul Landers (kitara), Richard Z. Kruspe - Bernstein (kitara) in Till Lindemann (glas). Ta sestava je skupaj od začetka l.93.
Rammstein so se razvijali, ne da bi žrtvovali svojo identiteto. Na Mutter počno to, kar počno najbolje: bombastično mešanico kot britev ostrih riffov, monolitnih struktur pesmi, srhljivega gotskega hororja in ... glasu, ki ni bil nikoli bolj ambiciozen kot na Mutter. Temu so dodali nekaj novih elementov - kot ritme v jungle - slogu - in ti so postali integralen del zvoka, ki je prejkoslej instantno prepoznaven. Mutter je še vedno čisti in nerazredčeni Rammstein. Samo malo bolj popoln. In bolj zrajcan. In vzburljiv. In dosti boljši. Mutter je bend zagotovo približal cilju zlitja pop harmonij in metalskih riffov.
Zadnji album je produciral Jacob Hellner (Clawfinger itd.), ki je že obračal gumbe na obeh prejšnjih albumih. "Jacob je za Rammstein idealen producent, ker se ne vmešava v pisanje pesmi. Ko so pripravljene, jih z njim obdelujemo, da postanejo še močnejše. Še nekaj: on ve, kako vliti glasbenikom samozavest, tako da lahko dajo na snemanju največ od sebe. Je pa tudi zelo discipliniran in ima pravilen ritem. To nam kot bendu zelo ustreza. Osredotoči se na svoje delo tako zelo, da je po enem dnevu dela v studiu kot pijan!?
Imitatorjiev so Rammstein imeli dosti, še posebej v tujini. Uspeh s Herzelied in Sehnsucht je zvabil lovce na talente izza njihovih miz. V upanju, da bodo zgrabili svoj kos kolača, so šli iskat Rammstainovske klone. Z bolj ali manj skromnim uspehom. Kdo hoče kopijo, ko je na voljo original? Čudno pa je to, da besede Laibach ni v Rammstein - slovarju.
Prav vsak single in album se je uvrstil na evro lestvico. Sehnsucht je prišel takoj na prvo mesto in ostal tam pet tednov, poleg tega pa požel tudi najboljše ocene nekaterih najbolj spoštovanih rock časopisov vključno z Rolling Stoneom in Spinom, da ne omenjamo zmagovitih člankov in ocen v Los Angeles Timesu, Wall Street Journalu , ter intervjuja s Kurtom Loderjem za MTV - v nemščini!
Živi nastopi so glavni del njihove identitete; zanj je značilen širok repertoar pirotehnike, ki se približuje pravi operni produkciji. Rammstein koncerte zaznamujejo velike geste, ki ostanejo v zavesti. Bendov fantastičen show je postal obvezno gledanje po vsem svetu, tako da so jih sami KISS povabili kot specialne goste na južnoameriško turnejo. Tudi največji kritiki morajo godrnjaje priznati, da je predstava Rammsteinov predvsem velika zabava.
Zelo opazna na koncertih je tudi pirotehnika. Till Lindemann v svojem plamenečem azbestnem plašču je značilen. Till si je pridobil pirotehniške kvalifikacije posebej za megalomanske Rammstein pirotehniške efekte. Cela gigantska reč je nastala zaradi pevčeve pritožbe;:Pesmi na Herzeleid so bile preveč statične. Med instrumentalnimi deli sem se počutil brez veze. Visel sem na mikrofonskem stojalu, medtem ko so ostali plesali ali metali stvari po zraku. A to ni bilo primerno za našo glasbo.In še posebej zame. In tako sem imel nekega večera v rokah dve raketi. In tako je cela reč eksplodirala v življenje.?
Siddharte pa tako ali tako ni treba posebej predstavljati, ali pač?
Povezave
www.rammstein.com
www.siddharta.net