Signal Sever! je večurni zvočno-vizualni performans, ki pomeni nadaljevanje dela, ki se je začelo z dogodki iz serije Wardenclyffe, med leti 1997 in 1998 (Kassel, Bauhaus-Dessau, V2, Steim Amsterdam) in dogodkom Solar, na festivalu Ars Electronica v Linzu, ki ga je prav tako postavil Projekt Atol skupaj z Rastermusic/Noton iz Nemčije ter Brianom Springerjem iz ZDA in je prva koprodukcija tega festivala na področju uprizoritvenih umetnosti z neko slovensko organizacijo. Situacija Signal-Sever! bo po uspešnem lanskoletnem gostovanju na festivalu Art+Telecommunication v Rigi, v okviru kulturnega meseca evrope in letošnjim predstavam v Glasgowu in Gwangju Bienalu za sodobno umetnost v Koreji, v Sloveniji izvedena prvič.
Performans/situacija je sestavljena iz t.i. ODPRITH in ZAPRTIH polj. Inspiracija za odprta polja je vizija Nikole Tesle, ki je leta 1906 v svojem laboratoriju v Wardenclyffu na Long Islandu postavil stolp za eksperimentiranje z brežzičnim prenosom električne energije in postavitev svetovnega komunikacijskega omrežja, nekakšne vizije interneta pred internetom.
V tem duhu je zastavljen koncept dogodka, tj. sledenje spremembam v elektromagnetnem spektru v določenem časovnem okviru (od mraka do zore) ter prevajanje prestreženih nematerialnih podatkov v akustično in performativno izkušnjo. Ta se odvija skozi proces beleženja radio signalov, njegovo transformacijo v različne vizualno-zvočne oblike in njihovo oddajanje/reprezentiranje v realnem času. Gre za akcije filtriranja, poudarjanja, redukcije signalov in odkrivanja njihovih estetskih kvalitet. Performans bo v procesu, poleg prestreženega materiala, operiral tudi z arhivom Projekta Atol in ostalih avtorjev iz zadnjih devetih let. Situacija Signal Sever! neposredno in kritično opozarja na etično dvoumno vseprisotnost infosfere ter jo poskuša estetsko in kognitivno mapirati.
V ZAPRTIH poljih bo vsak od povabljenih umetnikov skozi svojo specifično umetniško prakso aktivno soustvarjal zvočno in vizualno prezentacijo. Na dogodku bodo nastopili tako tuji gostje (Scanner, Frank Bretschneider aka Komet, Olaf Bender aka Byetone (oba soustanovitelja zalozbe Rastermusic), Laurent Pernice ter Matthew Biedermann) in slovenska ekipa (Dr. Ivol, Max Nullo, Random Logic, Dr. Webber, Jadviga, Ižo in MX).
Robin Rimbaud, z umetniškim imenom Scanner, se je ljubljanskemu občinstvu predstavil pred enim letom z nastopom v okviru prvega dogodka serije RE-LAX. Od začetka 90ih je priznan in aktiven tako na področju elektronske glasbe, kjer je zaslovel kot raziskovalec meja med privatnim in javnim preko vpeljevanja prestreženih telefonskih pogovorov in drugih zvočnih frekvenc v svoje kompozicije, kot vizualne umetnosti. V okviru slednje je letos, v sodelovanju s kultnim ameriškim umetnikom Mikeom Kelleyjem, predstavljen na razstavi Sonic Process, ki jo je pripravil pariški Centre Pompidou. Letos je sodeloval še v eksperimentalnem glasbenem dogodku SCanner.SCans.SCiarrino v Berlinu, kjer je sooblikoval partituro skladatelja sodobne glasbe Salvatora Sciarrina. Nemška glasbenika Frank Bretschneider (z umetniškim imenom Komet) in Olaf Bender (z umetniškim imenom Byetone) sta leta 1996 osnovala založbo Rastermusic, ki se je čez tri leta združila z založbo Noton. Archiv fuer Ton und Nichtton konceptualnega umetnika Carstena Nicolaija v eno najbolj eksperimentalno usmerjenih založb post-tehno in mikroskopsko elektronske glasbe v Evropi, Raster-Noton. Leta 2000 je bila založba za celostno podobo in koncept projekta 20' to 2000 nagrajena z Prix Ars Electronica. Tako samostojni kot skupni projekti v okviru založbe raziskujejo osnovno strukturo računalniško generiranega zvoka in meje med komaj slišnimi toni ter tišino, nadgrajene z vpeljevanjem mehkega dub ritma. Bretschneiderjeve kompozicije ponavadi označujejo kot electrofunk ali hiphop elektroniko, medtem ko Benderjeve kompozicije zaznamuje matematično natančno vzorčenje in zvokov. Večina prezentacij projektov založbe Raster-Noton poteka interaktivno z vizualizacijo zvoka, zvočnim designom in/ali zvočnimi instalacijami. Francoski eksperimentalni tehno glasbenik Laurent Pernice je znan po svojem originalnem prepletanju etničnih ritmov in melodij z urbanimi elektronskimi zvoki ter ambientalnimi akustičnimi elementi. Njegovo kompleksno glasbeno produkcijo, ki izhaja iz raznovrstnih glasbenih žanrov, označujejo kot etno-tehno minimalizem. V začetku 80ih je sodeloval s skupino industrialnega tehna NOX in se v 90ih približal drugim virom elektronske glasbe. Uvrščen je bil v kompilacijo francoske založbe Bip Hop Generation. Njegov zadnji album Yppah, posvečen Waltu Whitmanu, je korak dalje v plastenju kristalnega elektronskega zvoka in visokih frekvenc z jazz vokali, klavirjem in tolkali. Delo mladega ameriškega umetnika Matthewa Biedermana smo lahko v Ljubljani videli v okviru festivala Vdor 21 leta 2000, ko je za svojo video in zvočno instalacijo Pixave prejel prvo nagrado v kategoriji vizualnih umetnosti. Študij videa in novomedijske umetnosti je dokončal na univerzi Northern Illinois leta 1995. Njegova dela so bila predstavljena med drugim v Franciji, Veliki Britaniji in v ZDA. Junija letos je sodeloval pri Peljhanovem projektu Makrolab na Škotskem, kjer je raziskoval transformacije zvočnega materiala v video podobe. Slovenski pionirji minimalne elektronske glasbe Random Logic (Miha Klemenčič in Gregor Zemljič) so pred pol leta izdali svoj prvenec Numrebs pri založbi TehNika ki je bil nagrajen s prvo nagrado za elektronsko glasbo RFI (Radio France International). Numbrebs sestavljajo hipnotično ponavljajoče se melodije in organski zvoki, vzpostavljeni na ritmično linearnih strukturah. Njuni nedavni nastopi po Franciji, Nemčiji in Avstriji so bili deležni izvrstnih kritik. Tomaž Šuštar z umetniškim imenom Jadviga je še ena osvežitev slovenske elektronske scene. Njegov prvenec Nonim, ki je izšel marca letos pri založbi rx:tx, zaznamujejo ritmično kompleksne in heterogene melodične kompozicije ter izvrstna matematična natančnost. Samostojno se je letos predstavil ljubljanski publiki v okviru RE-LAX 002, ter na več klubskih dogodkih. Od začetka sodeluje tudi pri projektu Signal-Sever!.
Max Nullo (Aljoša Abrahamsberg) je še eden izmed tihih pionirjev slovenske elektronske glasbe, ustvarjalec velike števila kompozicij za avantgardni performans v 80.-ih in 90.ih letih. Od vsega začetka tudi sodelavec Projekta Atol in avtor glasbe serije performansov Egoritmi, rss Atol, ter več videov ter filmov. Svojo kariero je začel v zgodnjih osemdesetih letih, med drugim kot eno izmed imen skrivnostne skupine Glasbeni Eksperiment Filma, v zadnjih letih pa dela skupaj z Markom Peljhanom aka MX dela na kompozicijah, ki jih primarno sestavljajo čisti signali.
Dr. Webber (Uroš Veber) se ukvarja z videom že nekaj let v okviru organizacije SKYLINED ter CODE-EP, od leta 2002 naprej pa je tudi video master pri projektu Signal-Sever!.
Dr. Ivol (Borja Jelič) je edini slovenski DJ, ki pokriva produkcijo t.i. intelligent ter ambient tehno glasbe, Ižo (Tomaž Ižanc) je tehnični koordinator projekta in njegov elektronski nadzornik, sodelavec Projekta Atol od leta 1995 naprej.
Dogodek bo potekal v soboto, 7.9.2002, na prostem, na skrivni lokaciji na severu Ljubljane, med 21.00 in 04.00 uro. Do kraja dogodka bo organiziran posebni prevoz z avtobusom s parkirišča Tivoli, od 20. ure naprej, Vstopnice so v prodaji v Dallas Mute Shop in na avtobusu, cena vstopnice je 2.000 SIT.
Na Radiu Študent, 89.3 MHz bo v petek, 6. septembra posebna oddaja o dogodku Signal-Sever! z gosti, pred tem pa bo glasbo ustvarjalcev projekta mogoče slišati tudi na RŠ playlistah.
Dogodek bo v živo predvajan preko interneta, povezava bo na www.rx-tx.org, konec septembra pa bo posnetek dogodka predvajan na Londonskem radiu Resonance FM.
Zvočni zapis situacije Signal Sever! bo izšel do konca leta 2002 v okviru založbe za konceptualno elektroniko rx:tx, ki je bila marca letos ustanovljena v okvirju Zavod Projekt Atol in je tudi izvršni organizator situacije Signal-Sever! v Sloveniji.