28. januarja bodo v Halo Tivoli prišli The Offspring, bend ki se je s punk-rockanjem prebil do samega vrha popularnih glasbenih lestvic. Mi pa si pred koncertom oglejmo krajšo zgodovino, potem pa hitro rezervirat karte.
To lahko storite tudi na ŽVPL.
L. 1984, ko je nastala predhodnica Offspringov, se je izvirna punk scena v kalifornijskem okraju Orange (Orange County) razlomila. "Hodili smo v dance klub z imenom Circle City, in tam je bilo 10 različnih klik", pravi Kriesel. "Na naši gimnaziji je bila rockabilly scena, pa tudi mod scena in novovalovska scena, kot tudi punk scena", dodaja Holland.
Vendar v gimanziji Pacifica, veliki javni šoli v Garden Groveu, Holland ni bil član nobene od teh skupin. Tretji od štirih otrok upravnika bolnice in učiteljice, je imel dovolj dela s tem, da je bil "dober mulc", ki je upal postati zdravnik. "Šport je bil velika stvar", pravi Holland,"jaz sem bil v moštvu za cross country." Bil je tudi najboljši v razredu (od tod nadimek Dexter).
V zadnjem letniku gimnazije mu je starejši brat podaril kompilacijo Rodney On The ROQ; pred tem je bil le občasen poslušalec punka. Kmalu pa je ves tičal v Flipside in MaximumRock'n'roll, fenzinih, ki sta izhajala v Pasadeni in Berkeleyu, in sta virtualna vodiča po punku. Njegovi najljubši bendi so bili T.S.O.L. (posebej Dance With Me iz l. '81), The Adolescents in Agent Orange, bendi, ki niso bili tako zavezani politiki kot njihovi kolegi iz San Francisca in okolice.
Hollandov sotekač cross-countryja Greg Kiesel je odkril punk še kasneje. Njegov oče (investicijski bankir) je v njegovi prihodnosti videl odvetnišvo. Večino gimnazije pa je bil športni navdušenec. Prve punkovske plošče mu je predvajal Holland. "Glasba mi ni pomenila dosti", pravi, "vendar sem jo začel poslušati, ker je bila tu in sem se je navzel".
Holland in Kiesel sta prvi bend - MANIC SUBSIDAL - ustanovila z dvema drugima cross-country tekačema, in to neke noči l. '84, potem ko jim ni uspelo uleteti na koncert Social Distortion. Niti inštrumentov nista imela, še manj sta jih znala igrati.
"Bryan in jaz sva se skupaj učila", pravi Kriesel," in takrat ni igral niti akordov, ampak samo na eno struno, in jaz sem poskušal isto. Do poletja smo že igrali pesmi, vendar je trajalo nekaj časa."
Prvi nastopi so bili v Krieselovi hiši. "Vedno smo viseli tu, pravi Kriesel, vsak vikend se je pojavilo po 20 ljudi. Veliko prvo nadstropje sem imel skoraj zase, mama je bila spodaj, vendar je bila vedno zares kul."
Jeseni je Holland začel študij medicine na Univerzi južne Kalifornije (tačas je kandidat za doktorat iz molekularne biologije). Tudi Kriegel je doštudiral ob delu v tiskarni (in namerava še študirati pravo). Za bend je lahko vadil le ob vikendih.
Ko je Holland napisal nekaj pesmi s samoumevnimi naslovi kot "Very Sarcastic" in "Sorority Bitch", se je bend odpravil v poceni studio. Za trenutek so zastali, ko je kitarist dezertiral, nato pa so rekrutirali Kevina Wassermana, starega učenca z gimnazije Pacific, ki je tedaj delal kot šolski hišnik. Kmalu "Wasserman ni delal dosti drugega kot vadil v Gregovi hiši čez vikende in preveč pil". Kot edini starejši od 21 let, je bil še posebej koristen za kupovanje piva.
"Spomnim se, da sem se čudil Bryanu", pravi Wasserman. "Bil je najboljši v razredu, bil je mahnjen na matematiko. Ko sem ga prvič videl s črnimi lasmi in bondage hlačami, sem si mislil, "kaj pa počneš". Vendar mi je bilo kul to, da je šel preko vloge, ki mu jo je namenila družba."
Ron Walty se je priselil v Grove Garden zadnja leta gimnazije in tam spoznal Hollanda preko svoje polsestre. "Moja mama se je nekajkrat ločila", pravi, "in ko se je spet poročila, smo se selili, pa se je spet ločila, in smo se znova selili". Welty je bil star šestnajst let, ko je prosil Hollanda, da bi nadomestil bobnarja Manic Subsidialov, ki je začel študij medicine in je izpustil dosti nastopov.
L. '87 so Offspringi sami plačali izid prvega singla. Ker si niso mogli privoščiti dodatnega drobiža, kolikor je stalo lepljenje prve in zadnje strani ovitka, je bend kupil zaboj piva in lepilo in priredil zabavo za prijatelje. "Do danes se strani ovitka ne držijo dobro skupaj," pravi Holland. Trajalo je dve leti in pol, da so prodali vso naklado 1000 izvodov.
Dve leti in nekaj zavrnitev kasneje, l. '89, so Offspringi le podpisali pogodbo z Nemesis, majhno punkovsko založbo, ki jo je distribuiral Cargo. Potem ko so izsledili producenta THOMA WILSONA, ki je izdelal njihove najljubše albume T.S.O.L., Vandals in DEAD KENNEDYS, so Offspringi posneli še eno malo ploščo "Baghdad" in prvi album z naslovom "The Offspring". "Vse, o čemer so v tistem času peli punk bendi, je bila policija, smrt, religija in vojna", pravi Holland. "In tako smo počeli tudi mi."
Medtem, ko so snemali skladbo za kompilacijo fanzina Flipside z Brettom GUREWITZEM, lastnikom založbe Epitaph in pevcem tedaj najuspešnejšega južnokalifornijskega punk benda BAD RELIGION, so Offspringi ugledali svetlejšo prihodnost. "Kmalu zatem sem dobil posnetke", pravi Gurewitz," vendar moram priznati, da sem jih ignoriral".
Leto kasneje, ko so Offspirngi začeli razpošiljati demote za nov album vsaki punk založbi, ki so se je spomnili, si je Gurewitz premislil. "Zagotovo so imeli tisto, čemur ljudje pravijo "Epitaph zvok". Dosti energije, uporniški punk s super melodijami in kul ekonomične sestave pesmi". L. '92 je Epitaph izdal IGNITION, 12 kratkih, a energičnih pesmi, ki so povzele prejšnje desetletje Orange County punka.
L. 1994 sta prva uspela mala plošča COME OUT AND PLAY in uspešnica SELF ESTEEM pomagala albumu SMASH, da je postal NAJBOLJE PRODAJAN NEODVISNI ALBUM VSEH ČASOV (več kot 9 milionov izvodov ), tu pa je bilo še pogosto predajanje videov na MTV. Po uspehu Smasha so novi feni odkrili album Ignition. Ker so se pojavljale slabe, drage kopije, so l.95 sami ponovno izdali prvi album Offspring pri svoji lastni založbi Nitro, ki je izdala albume več drugih bendov, vključno z The Vandals in Guttermouth.
L.95 so posneli verzijo klasične punkovske skladbe SMASH IT UP The Damned za soundtrack filma BATMAN FOREVER. l.96 so podpisali pogodbo s Columbio po dolgem premišljevanju in prepirih z Epitaph. Poteza je bila protislovna, in je znotraj punkovske skupnosti sprožila kritike - med drugimi od benda Pennywise in Bretta Gurewitza, šefa Epitapha. Nov album IXNAY ON THE HOMBRE je izšel februarja 1997; dobil je dobre kritike, vendar ni bil tak "hit" kot SMASH.
Dexter Holland in JELLO BIAFRA sta tedaj zasnovala svoj dobrodelni sklad FSU.
Oktobra 1998 je bend izdal svoj peti album AMERICANA, ki je prinesel uspešnici PRETTY FLY (FOR A WHITE GUY) in WHY DON'T YOU GET A JOB. Album se je povzpel do drugega mesta na Billboardovi lestvici. Izdali so tudi prvo videokaseto AMERICANA, ki vključuje stare in nove posnetke, ekstremne športe in drugo. Poleti so ponovno posneli skladbo BEHEADED in verzijo klasične skladbe RAMONES "I WANNA BE SEDATED" za horror-komični film "Idle Hands", v katerem so se tudi pojavili kot bend na gimnazijskem plesu.
Turneje l.99 so vključevale nastope na Rockfestu 99 in zloglasnem Woodstocku 99.
Pred poldrugim mesecem pa je izšel njihov zadnji album CONSPIRACY OF ONE. Bend ga je hotel najprej izdati zastonj preko interneta, vendar je založba Sony zagrozila s tožbo, in bend se je temu odrekel; je pa dosegel, da so bili posamezni singli zastonj na voljo na njihovi spletni strani OFFSPRING.COM in drugih glasbenih spletnih straneh.
Fotke: The Offspring, by Web Dude.
Za ŠKUC Ropot