Začetne nevšečnosti zaradi prestavitve koncerta skupine Massive Attack iz Pule v Zagreb so za posledico nosile manjši obisk koncerta. Tisti, ki so ga videli, bodo o tem še dolgo časa govorili. Zagreb je v sredo, 6. avgusta dajal vtis evforičnega velemesta.
Naključje je hotelo, da je na glavnem stadionu divjala nogometna tekma, po ulicah pa so besneli navijači Dinama in mariborske Viole. V bližini, v športnem centru Šalata pa je najprej manj kot 1000 obiskovalcev poslušalo ogrevalni koncert rijeških Urban&4. Parter v Šalati je bil zaseden le do polovice, vendar se je to izkazalo kot prednost - vladalo je zelo prijetno, skoraj klubsko ozračje.
Tudi Urban je med energičnim nastopom pripomnil, da smo na "mali kučni zabavi". Urban&4 so se izkazali za dobro izbiro pri ogrevanju prevladojoče domačega in slovenskega občinstva. Okoli 22h je sledil premor, parter se je zapolnil za kakih 1500 poslušalcev.
Displeja na levi in desni strani odra sta kazala optične efekte- navpične rdeče pike so ob gibanju glave levo in desno mutirale najprej v znak za mir, potem v 0, nazadnje pa še v zaščitni znak Massivcev-stiliziran ogenj.
Občutek je bil neverjeten- gibanje je omogočilo 3D doživetje; Massive Attack so še pred prihodom na oder postregli z dobrodošlico. Robert Del Naya alias 3D, je otvoril koncert z uvodnim komadom Future Proof.
Dvomi, ali bo turnejo držal pokonci le 3D so se razblinili, ko je reggae človek Horace Andy odpel svojo Everywhen. Parter je zapolnjevala vijolična svetloba in mistični Horacov glas.
Risingson je nedvomno dokončno podkuril občinstvo, ki je plesalo in uživalo ob nastopu Daddy G - Marshalla in Roberta del Naye. Sledili so komadi z Mezzanina in s prve plošče Blue Lines; Shara Nelson ni nastopila, saj fura solo kariero, nadomestila jo je pevka Deborah, ki je bila zelo dobra Sharina kopija.
Karmacoma je popolnoma preplavila prostor, Teardrop s pevko Dot je končal z vražjim solom, prav tako zelo dobro izvedena Unfinished Symphaty, ki smo jo slišali v podaljšku.
Obiskovalci so pozibivajoče spremljali vsak gib na odru ter na glavnem zaslonu, ki je predvajal zelo učinkovite vizualije, deloma prirejene v hrvaški jezik. Tematike so se gibale v statistikah in podobah: število padlih v iraški vojni, poraba orožja, drog, alkohola v Ameriki in nasproti temu denar, ki je namenjen za zdravstvo, izobraževanje, tretji svet.
Ob vse tem se je res zdelo, da mislijo resno, njihov nastop in komunikacija z občinstvom sta se zdela zelo iskrena, še bolj pa so izpostavili svojo nagnjenost do perfekcionizma, ki se je kazala v vsakem (ne)gibu nastopajočih. Teh je bilo prek deset, klasični trio bas, bobni, kitara, klaviature, violina in sempli.
Odzive občinsta z zagrebškega koncerta si lahko preberete na forumu spletne strani www.massiveattack.com, zbrane so same evforične izjave tipa "spil sem malo pivo in skakal kot otrok, " ali " poti do doma se sploh ne spomnim, ker sem premlevala vtise s koncerta".
Med ostalimi je tudi nekaj takih, ki izjavljajo, da je bil to najboljši koncert "ever in life".
Massive Attack so eden tistih bendov, ki uživajo v svojem početju, pri tem pa njihovi nastopi ne izpade rutinsko.
Vsi tisti, ki ste bili tam, veste kaj mislim!
Foto (c) htnet.hr