Na dan, ko se je začela tako dolgo napovedovana vojna, katere posledica bo med drugim humanitarna katastrofa in na tisoče beguncev, je bila v slovenskem kulturnem hramu premiera predstave kulturnovzgojna učna ura - Eurotrans ali Smer zahod v produkciji Cankarjevega doma in Kulturnega društva B-51, v kateri se je režiserka Tijana Zijanić spopadla prav s temo prebežništva.
Kljub temu, da v predstavi ne gre za vojne, pač pa ekonomske migrante, je pri nas sicer vedno aktualna tema zaradi trenutne situacije v svetu morda še bolj zanimiva.
Ujeti v kletko se utrujeni, umazani, zmedeni in prestrašeni znajdejo zdravnik iz Burundija z ženo študentko iz sosednjega plemena, administratorka iz Romunije, delavec iz Libanona in potujoči glasbenik iz sibirskih ravnic, katerih življenjske zgodbe se nam v plasteh razkrivajo skozi predstavo. Nad njimi z baterijo v roki in s skrbno polizanimi lasmi bedi paznik, gluh nezainteresiran uradnik, kolesce v zahodnjaškem sistemu, ki skrbi za to, da 'Smeti! Golazen! Živali! Izmečki!' nikogar ne motijo. Po uri čustveno nabitih prizorov notranjih in medsebojnih bojev ter degradacijo v opice se v končnem preobratu prebežniki le rešijo izza rešetk, za njimi pa se znajde slep rodoljub. Vzhod je počlovečen, Zahod razčlovečen.
Močno provokativna in družbeno kritična predstava, ki nas potegne iz vse manj resničnega vsakdana in postavi na trdna tla. Svet ni oglas za Kinder jajček, vsi ljudje niso bele barve in toaletni papir ni samoumevna dobrina. Predstava, ki apelira predvsem na mlajše, na katerih pregovorno stoji svet, a bi jo morali videti vsi. Še najbolj pa tisti, ki v rokah držijo prave nitke.