"Dal ima ovde makedonci?!!"
DAAAAAAA!!!
"Dal ima ovde cigani?!!"
DAAAAAAA!!!
"Ajd, Sviraj!!!"
Tako se je v poslednji, razprodani Balkanodrom vrgel balkanski pihalni kralj Ferus Mustafov in podžgal publiko v sicer majhni, a nabito polni dvoranici KUD-a v Trnovem.
Pastirsko nomadsko romske ultranaspidirane klarinetne melodije so v trenutku zavozlale noge množici vedno bolj prepotenih etnofilov - kot da smo sploh imeli izbiro - djuskali smo sami od sebe. Kralj si, kot se spodobi, ni jemal nobenih premorov in konstantni overflow ritmov svatbenega soula je začaral že itak psihodelizirana telesca njegovih večernih podložnikov. Ker je neposredno pod odrom (vsaj zame) nedosegljivo vešče plesalo temno dekle z boleče globokimi črnimi očmi, se je Ferus (pravilno) odločil, da je treba njene čare raztrositi po celi dvorani in jo povabil na oder. Seveda ji ni bilo treba dvakrat reči. Such great moves! A si predstavljate najbolj neposredno možno manifestacijo saksofonskega vibrata v človeškem telesu? No, to je punca delala na odru in njeni (mnogi) sorodniki pod odrom so predli od ugodja in ponosa. Jaz sem predel le od ugodja ... I was enchanted! Moja arabska prijateljica mi je nekoč razložila, da ženska pravi trebušni ples zapleše le svojemu možu - in če tale v KUD-u torej ni bil pravi, kaj bi se mi potem dogajalo ob spremljanju the-real-thinga?! Uhhh, I have a dirty mind ...
Ker se je med družinske člane pod odrom prignetel verjetno prav tako kot jaz s plesalko na odru uročen vsiljivec in res zelo sugestivno plesal s preostalim, bolj pritlehnim ženskim delom familije, se je pritlehni moški del familije odločil, da temu naredi konec. Za trenutek je zadišalo po pretepu - pa saj vsi vemo, kako hitro v tem nesrečnem delu Evrope pride do prepira - k sreči se je gibajoči se dečko pravočasno odčaral in se odšel fino imet nekam drugam. Kralj Ferus si je ob koncu komada vzel dve minutki in nam vsem skupaj razložil, da naj se ne jebemo med sabo, "neka bude mirno i prijatno - pa barem dosadno." Očitno ima etično urejene prioritete - če bi to lahko rekli za vse ostale takšne ali drugačne kralje na našem skrajno nepomembnem modrozelenem planetku, bi bil svet mnogo bolj podoben pravljici - in to taki s srečnim koncem, se vam ne zdi? Uh, šta je - tu je ... ni vsak kralj Ferus King.
Menda je Napoleon Bonaparte lahko počel več stvari naenkrat (to, da ste sposobni brati med naprezanjem na WC-ju in hkrati, bolj iz potrebe kot užitka, še dihate, vas seveda še ne uvršča v njegov opravilni razred ...) - tudi tu je Ferusu na pomoč priskočila številna družina pod odrom - postaven dečko je vladarju držal klarinet, medtem, ko je ta že pihal v saksofon. Z eno roko klarinet, z eno sax - zelo impresivno! Ko smo že pri impresivnem - kapo dol pred Milanom Zavkovom, ki je na odru skrbel za harmoniko. Izjemni (!) solistični jazzovski vložki, ki se jih ne bi sramovala niti Joe Zawinul ali John Patitucci, so neverjetno ubrano in bogateče dopolnjevali Ferusove živahne sprehode po saxu in klarinetu. Milan Zavkov je blestel. A ste slučajno kdaj slišali posnetek koncerta Milesa Davisa in Johna Coltranea na jazzovskem festivalu v Montreauxu? Velikana sta skupaj na odru in debatirata skozi trobento in sax. Pogovarjata se. Skozi note. Ki jih nikjer ni. No, nekaj podobnega sta uprizorila Ferus in Milan. Impro liga, kot je vsega vajena dvoranica v KUD-u še dolgo ne bo videla!
Last but not least sta svoj resnično nepogrešljivi košček balkanodromske sestavljanke dodala še Dragan Vučić na basu in Mendu Dear na bobnih.
Hja, medtem, ko Goran Bregović material za svoje čarobno lepe kompozicije srka iz osamljene lepote balkanskih prebivalcev, zgodb in krajev, si Ferus postreže z diametralno drugačnimi balkanskimi nebrzdanimi izbruhi ritmičnih strasti in jih ustrezno premešane stlači ven skozi ustnike svojih mnogih instrumentov. Mi smo pa že mislili, da imajo Prodigy zapletene ritme.