Kako se lahko ženske znebijo nadvlade moških? Barbara Novak (Renee Zellweger) je našla pravo rešitev! Vse kar morajo storiti je, da se odpovejo ljubezni. Nič več romantičnega vzdihovanja in koprnenja po veliki ljubezni. Kaj pa seks? V najboljšem primeru ga zamenja čokolada, v najslabšem pa priložnostna intimnost brez obvez ali ljubezni. Pa je tako življenje res prava pot do sreče?
Kaj pa lahko v svojo obrambo naredijo moški? Jasno, dokazati morajo, da take izjave preprosto ne držijo in da tudi največje feministke v resnici hrepenijo po ljubezni in vsem tem, kar tako goreče zanikajo. Pravi mož za to nalogo je Catcher Block (Ewan McGregor), ki mu Barbarine teorije "kvarijo" misli njegovih ženskih oboževalk in nenazadnje tudi pričnejo načenjati njegov ugled moškega, ki se mu ne more upreti nobena ženska. Tako se odloči, da bo za vsako ceno zapeljal Barbaro in jo tako razkrinkal in osramotil pred vesoljnim svetom.
Dol z ljubeznijo je zelo zanimiv film, če že ne ravno po domiselnosti, pa zagotovo po svoji formi in časovni umeščenosti. Film se dogaja v šestdesetih letih 20. stoletja, torej v času velike ameriške emancipacije žensk, ki so počasi pričele uvidevati, da je njihova vloga gospodinje zgolj pametna moška zvijača, kako svoja lastna dejanja prikazati bolj težavna in preveč zahtevna za nežnejši spol.
Hollywood se je v tistem času tega problema lotil na svoj način, nekako v slogu psa in mačke, ki se v začetku nikakor ne preneseta in se že skoraj na smrt uničita, a na koncu vendarle spoznata, da eden brez drugega ne moreta.
V tem slogu pa je narejen tudi film Dol z ljubeznijo, kjer se zgodovina hollywooda ne ponovi zgolj v zgodbi, temveč tudi v koreografiji in scenografiji, z zelo močnimi barvnimi kontrasti (kjer prevladujejo roza odtenki), veliki in razkošni bivalni prostori kot sinonim za ekonomsko uspešnost Amerike, pravljični razgledi na idilično mesto in čarobne panorame nočnega neba, obleke in kostumi ki bi jih lahko videli le na kakšni modni reviji in ki že kar globoko mejijo na kič, ter seveda igralci, ki s svojim obnašanjem in podobo bolj spominjajo na Barbike in Kene.
Tudi samo dogajanje je še najbolj podobno kakšni otroški igri z lutkami, kjer ni prosto za grde besede in kjer so zapleti ter razpleti bolj posledica trenutnih idej, ne pa nekega splošnega in logičnega načrta. Filma tako ne gre jemati preveč resno, temveč bolj nekako tako, kot razno feministično ali mačistično literaturo (ki je v zadnjem času neverjetno popularna), kjer kar mrgoli raznih stereotipov, ki zagotovo pripadajo kakšni obrobni skupini posameznega spola, v večini pa taki klišeji nimajo kakšne uporabne veljave. A kljub temu jih je zanimivo brati, če ne zaradi drugega že zato, da se lahko dodobra nasmejimo.
Isto pa je tudi s filmom Dol z ljubeznijo, ki vsebuje kar nekaj zelo smešnih odlomkov, ki jih v resničnem življenju sicer ne boste srečali (ali pa zgolj po naključju), a v tako naivnem filmu delujejo dovolj prepričljivo in zabavno.
Zelo posrečeno je izbrana tudi igralska zasedba, začenši s trenutno hudo popularno Renee Zrllweger, ki so ji vloge malce tepčkaste in naivne, a zelo prisrčne ter priljudne ženske, ki se mota po labirintih ljubezni, že dodobra znane. Ewana McGregorja sicer nismo vajni v tako komičnih vlogah, a kot šarmerski playboy deluje zelo prepričljivo in komično. Za oporo ga spremlja še nerodni in okorni (po obnašanju) David Hyde Pierce, sicer bolj znan kot brat psihologa Frasierja iz istoimenske televizijske nadaljevanke. Vsi ljubitelji Zvezdnih stez, pa bodo lahko v eni izmed stevardes (Catcherjevih oboževalk) prepoznali Jeri Ryan, oziroma Seven of nine v nadaljevanki Voyager.
Konec filma je milorečeno čuden in kot monologna razlaga dokaj težko doumljiv, da o verjetnosti sploh ne razpravljamo, toda v svojem smislu zadane bistvo. Namreč da dva spola ne obstajata na svetu zgolj zaradi reprodukcije, temveč imata tako moški, kot tudi ženska vsak svojo logiko razmišljanja in s tem, ko se ženska trudi postati bolj moški, moški pa bolj ženska, kvečjemu povzročita težave, spore ter nerazumevanje. Ni namreč prava logika, da bi morali spremeniti drug drugega, temveč bi se morali sprejeti, taki kot smo, s svojimi dobrimi stranmi, kot tudi s svojimi slabostmi.
* Dol z ljubeznijo, romantična komedija (režija: Peyton Reed, scenarij: Eve Ahlert, Dennis Drake, igrajo: Ewan McGregor, Renee Zellweger, Sarah Paulson, Rachel Dratch, David Hyde Pierce idr., distribucija Continental film)
Ocena: simpatično, naivno in roza (5/10)