Nenavadni policijski partnerji in njihova prilagajanja, tako drug na drugega, kot tudi na okolico, so bili že od nekdaj popularna iztočnica za akcijske komedije. A prav zaradi velikega števila takih filmov, je na trgu zabavne industrije počasi prišlo do zasičenosti, preprosto zato, ker primanjkuje neke originalne ideje. In tako se je pred nami znašel film o dveh policajih, ki to sploh ne želita biti, dogajanje pa je postavljeno v Hollywood. Kaj gre torej lahko sploh narobe?
Na žalost kar precej, kajti film nima neke prave zgodbe, ali rdeče niti. Tako je zgodba zgolj velika zmeda (pod)zgodbic, ki jih lika sproti in povsem nepričakovano ter nelogično vnašata v glavno zgodbo. Toda lepo po vrsti.
Prva pomanjkljivost filma je že sam zaplet, kjer gledalec že od samega začetka ve, kdo je krivec. Pozabite torej na element presenečenja. Toda nič hudega, morda pa se bo film razvijal v stilu detektiva Columba, torej v napetem in inteligentnem delu policistov. A tudi to pade v vodo, ker kriminalci na sceni umora pustijo več sledi kot čreda slonov in bi jih torej vsak "pošten" policaj moral prijeti v nekaj urah.
A tu se prične agonija glavnih likov, ki naj bi s svojo neobičajnostjo prebudila film. Tako izvemo, da je prvi izmed detektivskega para Joe Gavilan (Harrison Ford) v prostem času nepremičninski posrednik. In glej ga zlomka, ravno v tem času sklepa zelo pomembne posle in zato res nima kaj posebno veliko časa, za reševanje umora. Njegov partner K.C. Calden (Josh Hartnett) pa je učitelj joge, kar seveda pomeni številne ure osebne "vadbe" z obiskovalkami njegovih tečajev. Hja, zares zelo posrečen par.
Seveda pa hollywoodski policaji niso samo pozerji in slej ko prej tudi oni pridejo na sled zločincem, ali pa se jim zločinci sami nastavijo tik pred nos. Da pa preiskave in s tem filma ne bi bilo prehitro konec, se hitro pojavi še nekaj zapletov. Tako Gavilanu prične za ovratnik dihati notranja policija, ki ji ni všeč Gavilanovo mešanje denarnih sredstev (kaj bolj izvirnega si očitno niso mogli izmisliti), Calden pa se odloči, da bo svojo prihodnost iskal v igralskem poklicu.
In ko gledalec ravno misli, da je presenečen konec, se izkaže, da je Gavilanova simpatija bivša spremljevalka preiskovalca, ki sedaj teži Gavilanu (torej je stvar osebna), Caldon pa se mora soočiti s tragično in nikoli raziskano smrtjo svojega očeta, seveda tudi policista. Če ne že prej, pa na tej točki gledalec malce posumi, da ga imajo ustvarjalci filma malce za norca.
Ta sum se na žalost tudi potrdi v zaključnem pregonu, ki je zagotovo eden najdaljših in najbolj duhomornih v filmski zgodovini. Da bo to zares hollywoodsko-nesmiseln pregon se izkaže že na samem začetku, ko morata detektiva poseči po metodi, iz katere se je film prej neusmiljeno norčeval. Potem smo priča raznim avtomobilskim vragolijam, ki jih spremlja hkratno sklepanje poslov po mobilnem telefonu, veliko pirotehničnih eksplozij ob filozofskih pogovorih o smrti, Calden pa se čez noč iz najslabšega strelca spremeni v ostrostrelca, ki s pištolo brez problema zadane roko ali nogo.
Prav pomilovanja vredno pa je opazovati, kako 61-letni Harrison Ford kobacaje in sopihajoče sledi 30-letnemu črncu čez pol mesta, ter se na koncu z njim pomeri še v boksarskih sposobnostih. Bolje da ne ugibate, kdo na koncu postane "pašteta"! Nasploh je igralski vložek obeh zvezdnikov precej slab, ne glede na to, da zgolj ona delata film vsaj približno gledljiv.
Medtem ko smo v podobnih policijskih-buddy filmih navajenih vsaj na kolikor toliko posrečeno komiko, pa v Hollywoodskih kifeljcih tudi te ni kaj prida. Glavni razlog za to je verjetno složnost obeh partnerjev, ki si že od vsega začetka pomagata in tako zmanjka tem, o katerih bi se lahko kresali njuni mnenji. Za dobro komiko namreč rabimo dva različna karakterja, ki na eno stvar gledata iz različnih zornih kotov, tu pa lahko ugotovimo zgolj to, da je Gavilan postarani Calden in seveda obratno.
O glavnih igralcih se razen njune karizme ne daj kaj prida pohvaliti. Josh Hartnett ima stalno na obrazu mučeniški izraz, kot da že 40 dni in 40 noči ni užil nobene intimnosti, Harrison Ford pa deluje povsem nezainteresirano, kot da bi nam hotel povedati, da ve, v kakšno brezglavo norčijo so ga zvlekli, pa se mu na žalost ni uspelo umakniti. Njegove fizične sposobnosti, ki jih je prikazal v tem filmu, pa nakazujejo, da bo pri obetajočem se četrtem Indiana Jonesu potrebno kar precej računalniških posegov in trikov.
Toda kljub vsemu sta prav Hartnett in Harrison edina zares vredna razloga za ogled Hollywoodskih kifeljcev, vse ostalo pa so zgolj prežvečeni hollywoodski triki in klišeji.
* Hollywoodski kifeljci, akcijska komedija (režija: Ron Shelton, scenarij: Robert Souza in Ron Shelton, igrajo: Harrison Ford, Josh Hartnett, Keith David, Lolita Davidovich, distribucija Continental film)
Ocena: policaja za hobi (3/10)