Kdo ne pozna zgodbe o jeznem zelenem možicu, ki besno in brez kontrole ruši vse pred sabo? Hulk je postal, od svojega nastanka v 60. letih, eden najbolj prepoznavnih stripovskih junakov in to kljub svoji preprosti ideji in zasnovi. Vsekakor pa je bil že čaš, da se zelena gmota mišic in adrenalina preseli tudi na filmsko platno, zlasti zaradi sodobnega trenda filmske ekranizacije stripovskih junakov.
Hulk sam po sebi niti ni tipičen stripovski junak. Resda premore nadnaravne moči, a le te zaradi svoje neobvladljive jeze ne more uporabljati zgolj v dobro. Seveda je Hulk po srcu dober in ne želi nikomur storiti nič žalega, toda na žalost so prav ljudje tisti, ki iz njega izcimijo tisto najslabše možno: uničevalno in nepremišljeno moč. Ljudje se namreč že od nekdaj bojijo drugačnosti in izstopanja in zato v Hulku vidijo zgolj pošast, ki jo je potrebno uničiti, ali pa v najboljšem primeru izrabiti, kot orožje.
A tudi Hulk je živo bitje, kajti v njem prebiva tudi duša Bruca Bannerja, ki pa v podobi zelenega Hulka izgubi nadzor nad sabo. Mar je to že dovolj velik razlog, da ga ljudje lahko zatirajo in poskušajo uničiti, namesto da bi mu prisluhnili in ga vsaj poskušali razumeti?
Hulk je stripovski junak in tega se je zavedal tudi režiser Ang Lee. Če bi torej poskušal Hulka iztrgati iz stripa in ga hotel na silo stlačiti v filmski kader, bi vse skupaj skoraj gotovo izgledalo zelo smešno. Zato je Lee raje spremenil film v strip in tako Hulka pustil v njegovem "naravnem" okolju.
Film se tako gleda, kot da bi brali strip. Novi kadri vpadajo enkrat z leve, drugič z desne, spet tretjič od zgoraj ali spodaj, kot da bi nam pogled romal od ene sličice do druge. Ko glavnega negativca objamejo ognjeni zublji, ga ne gledamo, kako se cvre, oziroma kako izgine v plamenih, temveč je iz kadra preprosto izrezan. Pardon, obrobljen (da se poudari njegov poslednji izraz) ter izrezan. To se sicer morda sliši kot malce togo, toda ni. Film tako namreč deluje tekoče in nas s tem zgolj pripravlja na akcijske scene, kjer pa do izraza pride vsa tehnika specialnih efektov, ki jih trenutno premore Hollywood.
Specialni efekti so vsekakor odlični, še posebej ob bližnjih posnetkih Hulka, morda malce zatajijo le ob pogledu na zeleno gmoto od daleč. A še bolj spektakularne so njegove borbe ter akcija, kjer res spoznamo, zakaj moramo Hulku reči superjunak.
Dobra stran filma je tudi ta, da za Hulkovo metamorfozo ni več kriva zgolj zlovešča radiacija. Treba je razumeti, da je strip o Hulku nastal v 60. letih, torej v času največjega zagona hladne vojne, ko so ljudje stalno živeli v strahu, da jih vsak čas lahko doleti Sodni dan v obliki sovražnikovih jedrskih raket. Jasno, publiko je bilo treba zato prepričati, da radiacija ni kakšen velik tabu, temveč je lahko tvoj največji prijatelj. In tako Hulk preživi atomsko eksplozijo, ki mu poleg vsega dodeli tudi neslutene super-moči. Ker pa v sedanjosti atomsko sevanje ni več taka neznanka (tudi za povsem navadnega človeka ne), bi bilo vztrajanje na takih predpostavkah seveda malce utopično. Ustvarjalci filma so se tako nekoliko izneverili strastnim Hulkovim oboževalcem (za katere je vsakršen vsebinski odstop od stripa bogokleten), ter zasluge za Hulkove transformacije pripisali genetskemu inženiringu.
Poleg moralne note (da je manipuliranje z geni nevarno) pa je film tako dobil še eno povsem novo dimenzijo, namreč konflikt med očetom, ki je opravljal genetske poskuse na sebi in sinom, ki mora sedaj trpeti za posledicami očetove lahkomiselnosti.
Hulk tako ni več zgolj znanstveno-fantastična akcija, temveč preraste v pravo dramo s filozofskimi vprašanji na nivoju staro-grških tragedij ter dialogu na nivoju Shakespearovih dram. To pa ne poteka zgolj na relaciji Hulka in njegovega očeta, temveč je podobno dilemo moč videti tudi na nivoju med Betty (Hulkovo dekle) in njenim očetom, ki je za povrhu še glavni lovec na Hulka. Ti interni, zares hudo filozofski dialogi, sicer nekoliko pokvarijo samo dinamiko filma in zagotovo ne bodo všeč tistim, ki želijo Hulka videti predvsem pri uničevanju in razdiranju, toda Ang Lee je vedel, da bodo prav ti dialogi film, dolgoročno gledano, potegnili iz sivega povprečja brez-možganskih akcijskih filmov, ter celotnemu filmu dali nek globlji smisel.
Igralska zasedba je zagotovo zelo dobro izbrana, od samega Hulka, ki ga igra doslej še ne preveč poznani Eric Bana, ki pa je vendarle ravno prava kombinacija zadržanosti in tragičnosti, pa do njegovega filmskega dekleta Betty, ki jo je upodobila odlična Jennifer Connelly. Ta dva igralca tudi tvorita zelo koheziven par in tako poskrbita tudi za bolj romantično plat filma. Na drugi strani pa je odlični Nick Nolte, kot nori znanstvenik in Hulkov oče ter ustvarjalec, s hudim kompleksom uničevanja lastnega življenja in neustavljivo željo po svoji nadvladi nad celim svetom, ne glede na ceno ali posledice.
Za konec pa naj še omenim krivico, ki se je zgodila filmu in ki bo marsikateremu filmskemu studiu dala misliti, ter jim v prihodnosti zelo verjetno povzročala še veliko sivih las. Glavni "problem" Hulka je namreč v tem, da je bila njegov prihod na filmsko platno tako razvpit in težko pričakovan, da se je njegova ilegalna kopija pojavila na internetu že dolgo pred prvo premiero filma. Piratska industrija je pač naredila svojo domačo nalogo, seveda pa ni treba posebej poudarjati, da je bila ta kopija tako zanič, da film preprosto ni gledljiv. In tako je nastal velik razkorak, med tistimi, ki so si film ogledali na internetu in tistimi, ki so si ga ogledali v kinu. Še huje, tudi kritike nekaterih priznanih filmskih komentatorjev temeljijo na pol-izdelku iz interneta, kar pa je seveda posledično pomenilo precejšen (neupravičen) upad gledalcev v kinodvoranah. Internetno piratsvo je tokrat pač pokazalo svoj zares pravi (grdi) obraz in očitno je, da se bo potrebno s tem problemom resno soočiti.
Če vam torej kakšna zeleno-razmazana ilegalna kopija na internetu še ni povsem pokvarila mnenja o Hulku je čas, da se odpravite do najbližjega kina in se pustite presenetiti vsebinsko, kot tudi akcijsko zelo dobro zasnovanemu filmu, ki nam na koncu tudi jasno pove, da to ni bila zadnja Hulkova dogodivščina.
Hulk, zanstveno-fantastična akcija (režija: Ang Lee, scenarij: David Hayten, James Schamus, Michael Tolkin, igrajo: Eric Bana, Jennifer Connelly Nick Nolte, Sam Elliott, Josh Lucas, distribucija: Karantanija Cinemas)
Ocena: film kot strip (9/10)