Oče Merrin (Stellan Skarsgard) je zaradi grozot druge svetovne vojne izgubil vero v boga, opustil cerkvene obrede in se zatekel v Kairo, kjer ob arheologiji skuša pozabiti travmatične vojne spomine.
Njegovo pozornost pritegne neznanec, zbiratelj antičnih umetnin, ki mu pove, da je britanska vojska v osamljenem delu Kenije našla zakopano bizantinsko cerkev.
Ker naj bi po uradnih podatkih Vatikana krščanstvo prišlo na tisto območje šele 1000 let po domnevnem nastanku odkrite cerkve, se Merrin odpravi raziskat nenavadno najdbo, pridruži pa se mu tudi mladi duhovnik Francis (James D'acy), ki zastopa interese cerkve.
Po prihodu Merin kmalu ugotovi, da kraj obdajajo številne skrivnosti, od nenavadnega izginotja prejšnje odprave, vraževerja domačinov, ki menijo, da skrito cerkev obdaja prekletstvo, pa vse do čudnega obnašanja živali in kmalu tudi nekaterih ljudi, ki kažejo znake obsedenosti.
Merrinu pri iskanju logičnih odgovorov pomaga tamkajšnja zdravnica Sarah (Izabella Scorupco), toda kmalu po vstopu v cerkev in začetkih razkrivanja njenega nastanka, se pričnejo dogajati grozljive reči, ki skoraj zagotovo izvirajo iz nečesa nadnaravnega, to pa Merrina privede do ponovne dileme, če je nemara neupravičeno opustil vero in vprašanja, če je vera enega človeka sploh dovolj, da premaga najbolj temačno zlo.
Pred več kot tridesetimi leti je filmsko platno prvič zabeležilo Izganjanje hudiča in med gledalci poskrbelo za hud šok in dolgotrajne travme. Danes Izganjalec hudiča: Na začetku izgleda kot neslana šala, ki lahko prestraši kvečjemu kakšno bogaboječo ženico, ki se na poti do cerkve ne ozre na levo ali desno in niti ne ve, kaj se dogaja okrog nje.
Toda glavni krivec za to razliko ni kvaliteta filma, temveč adaptacija gledalcev na nasilje, tako filmsko, kot tudi resnično. Razvoj množičnih medijev nam je prinesel vojne, ki se dogajajo na drugem koncu sveta, v našo dnevno sobo, filmska fikcija pa se v iskanju vedno novega srža ne ustavlja pri prikazovanju še tako motečih in izkrivljenih podob.
To pa seveda ne pomeni, da je svet v 30. letih postal bolj zloben, temveč zgolj to, da se dandanes bolj zavedamo vseh resničnih grozot, ki so precej bolj srhljive od še take filmske fikcije.
CNN nam tako vsak dan predvaja iznakažena človeška trupla iz Iraka (ali pa kakšnega drugega kriznega žarišča), MTV vrti spote z mladenkami in mladeniči s spačenimi obrazi in obsceno govorico ... kaj torej sploh še ostane Izganjalcu hudiča?
Tako film premore zgolj dva zares srhljiva momenta, ki gledalcu ostaneta v spominu: kot prvo prizor nacistične eksekucije talcev in kot drugo nelagoden občutek ob srhljivem obredu izganjanja hudiča, kjer si lahko upravičeno postavimo vprašanje, koliko duševnih bolnikov in drugih drugačnih ljudi je zaradi svoje "obsedenosti" postalo žrtev takšnih ritualov cerkve in nenazadnje tudi inkvizicije ter zažigov na grmadah?
Ta dva momenta pa sta dejansko tudi razloga, zakaj nekdo lahko izgubi vero, tako kot se to zgodi očetu Merrinu, ki mora za ponovno spreobrnitev srečati hudiča, kar je hkrati absurdno in ironično.
Omeniti velja tudi (malce biblično zaokroženo in prikazano) zaključno idejo filma, da so glavna gonila zla sovraštvo, nerazumevanje in vojna, v kateri nikoli ni zmagovalca, temveč vedno ostanejo zgolj poraženci in trume mrličev.
Pohvala gre tudi dobri izbiri glavnih igralcev, predvsem kar se tiče Stellana Skarsgarda, ki dobro prikaže stanje človeka v globoki dilemi, ter Izabello Scorupco, ki je posrečena mešanica tropske vročice in nedolžnosti.
Izganjalec hudiča: Na začetku tako ne uspe pričarati fanatičnosti izvirnika, vendar odpre nekaj zanimivih razmišljanj o cerkvi in veri nasploh, se nekje v sredini malce izgubi ob bizarnem mrmranju besedil očiščenja, toda spet najde zanimivo poanto, s katero primerno zaključi zgodbo v še eno svarilo človeštvu, ki pa bo verjetno (kot že vsa ostala) ostalo preslišano.
Morda pa nekega dne res naletimo na zibelko zla in z Luciferjevo "pomočjo" v obliki sodnega dne končamo neskončno norijo vojn? Kajti vse bolj kaže, da ni božja milost tista, ki bi nas lahko odrešila tega zla, saj imajo prav tisti, ki netijo nove in nove vojne, boga največkrat na jeziku.
*Izganjalec hudiča: Na začetku - Exorcist: The Beginning, grozljivka (režija: Renny Harlin, scenarij: Caleb Carr, William Wisher, Alexi Hawley, William Wisher jr., igrajo: Stellan Skarsgard, Izabella Scorupco, James D'Arcy, Remy Sweeney, Julian Wadham, Andrew French, Ralph Brown, Ben Cross idr., trajanje: 114 minut, distribucija: Ljubljanski kinematografi)
Ocena: padli angel (7/10)