Tole je prvo in hkrati predzadnje javljanje iz filmskega festivala Kino Otok-Izola Cinema. Dva neprespana dneva sta že za nami, prav tako mnogo odličnih filmov! Te vrstice lahko razumete kot zadnji poziv za Izolo, festival se namreč zaključuje z žurom na plaži pri svetilniku v soboto, 29. maja! Za precej drugačen in raznolik vikend torej palce v zrak in štopat na morje!
Situacija je tule v Izoli naslednja. Vreme je sončno brez oblačka, filmi se rolajo eden za drugim in udeleženci nekoliko utrujeno odplačujejo dolgove prejšnjih noči. Kino predstave se vrstijo v treh kinih od 10. ure zjutraj do 01.00 ure naslednjega dne. Nato se program nadaljuje na plaži pri svetilniku, kjer se dogaja Video na plaži (zastonj projekcije izbranih filmov, ki niso uvrščeni v redni festivalski program). Vsak večer lahko poslušate živo muziko, nazdravite z refoškom ali pivom in seveda vržete kaj na zob. Kinokamp je lociran ob plaži, v neposredni bližini dogajanja,in je razmeroma udobno popolnjen, prostora je še nekaj, pa tudi zanimivih projekcij niti slučajno še ni zmanjkalo.
Pa se vrnimo k filmu. Med drugimi nas čakajo še projekcije filmov Gospa Brouette (senegalski režiser Moussa Sene Absa bo v Izoli do zaključka festivala), Kordon (film srbskega režiserja Gorana Markovića ), Pasijon Marije Elene (režiserka Mercedes M. Rodriguez, Mehika), Pisma v vetru (režiser Ali-Reza Amini) in Zatoichi (režiser Takeshi Kitano, Japonska). Podrobnejše informacije o programu lahko dobite na spletni strani Kina Otok.
Razlogov za takojšnji obisk Izole je torej za ljubitelje kvalitetne filmske produkcije dovolj, za tiste, ki kljub vsemu ostajate v Ljubljani, se bom pa sprehodil skozi že videno.
Omejil se bom na tiste filme, ki sem jih videl in jih še lahko ujamete v Ljubljanskem Kinodvoru, hkrati pa so name naredili največji vtis. Celotni program Kinodvora v naslednjih dneh vam je na voljo na njihovi spletni strani.
Petek, 28. maja, Kinodvor
20.00: Bolest Smrti (r. Asa Mader, Francija/ZDA, 2003, 38')
Ta čudoviti kratki film, navdahnjen z istoimenskim romanom Marguerite Duras sem (čeprav to ni bil režiserjev namen) doživel kot poklon delu Jean-Luca Godarda, še zlasti na njegovo Hvalnico Ljubezni. Kratkih 38 minut izjemne fotografije in izjemne poezije bo Aso Maderja gotovo lansiralo na pot k "večjim" projektom. Navednice uporabljam, ker veličine njegovemu filmu že zdaj ne manjka!
21.00: Zvok Brazilije (r. Mika Kaurismaki, Nemčija/Brazilija/Finska, 2002, 105')
Glasbeni road-movie nam približa mnogo obrazov brazilske glasbe. 4000 kilometrov brazilskih poti od Bahie do Pernambuca, od pragozda do Ria de Janeira, Kaurismaki lahkotno preliva v poučni dokumentarec. Protagonisti so kar brazilski glasbeniki, ki nam skozi neformalne pogovore približujejo prekipevajočo brazilsko glasbeno sceno, vpeto med indijansko tradicijo in siromašne favele. Kar se tiče glasbe Latinske Amerike, je Zvok Brazilije komplementaren Wendersovemu Buena Vista Social Club. Zelo kratkih 100 minut!
Sobota, 29. maja, Kinodvor
18.00: Otok (r. Girish Kasaravalli, Indija, 2002, 132')
Kasaravalli je v uvodnem nagovoru v Izoli pred prvo projekcijo filma dejal, da je ta film posnel kot film o dežju. Dež je bil v pokrajini Kamtaka v Južni Indiji njegovega otroštva namreč njegov zvest spremljevalec. Otok govori o bitki med modernostjo (beri pohlepom) in tradicijo. Vlada začne v ruralnem indijskem hribovju postavljati jez, ki bo poplavil dolino, z njo vred pa tudi vrh, ki ima za lokalno prebivalstvo religiozen pomen. Vaški duhovnik se temu upre, a ostane v svojem boju sam z ostarelim očetom in mlado ženo. Gledalec se hočeš, nočeš postavi v vlogo malega človeka, nemočnega v boju z oblastjo. Žal lahko le obupano obsedi in opazuje.
20.30: Kordon (r. Goran Marković, Srbija in Črna Gora, 2003, 70')
Kordon je izjemno pretresljiv film o specialni enoti srbske policije med državljanskimi protesti v Beogradu po volitvah leta 1997. Policisti so neprestano na delu že 48 ur. So izmučeni, napeti, podivjani in vsega naveličani. Za razliko od ostalih beležnikov tistih dni vam Marković ponudi pogled na policijsko stran. In kar boste videli, vam ne bo všeč!
Nedelja, 30. maja, Kinodvor
20.00: Drobne snežinke (r. Ali-Reza Amini, Iran, 2003, 80')
Dva čuvaja zapuščenega rudnika v iranskih gorah. Zima, prah, nafta in skalovje. Privid Ženske. 80 minut zgoščene filmske lepote in poetičnih kompozicij. Ne verjamete?
22.00: Babica (r. Lidija Bobrova, Rusija/Francija, 2003, 97')
Babica Tosja v svoji hiši skrbi za hčerkino družino, saj hčerka in njen mož Ivan delata pri ruski železnici in sta veliko zdoma. Po hčerkini smrti Ivan Tosjo prisili v prodajo hiše, babica pa dobljeni denar razda vnukom. Sama je prisiljena k sestri Ani, ki jo toplo sprejme, a mora kmalu tudi sama v bolnico. Babičini vnuki so v kratkem času močno obogateli ter postali neusmiljeni in samozadostni "novi Rusi". Babica je ganljiva zgodba o odvečnem človeku, ki pa vseeno v sebi združuje vse, kar je dobrega v slovanski duši.
Takole, to so filmi, ki so se me na tak ali drugačen način dotaknili ali me pretresli. Obljubljam vam, da se vam splača iti na vsako od teh projekcij, čeprav si sledijo ena za drugo - tako smo jih gledali tudi v Izoli. Celotnejši pregled prvega Izolskega filmskega festivala Kino Otok sledi na ŽVPL-u v prihodnjih dneh, tako da nas kar pridno spremljajte še naprej!