Ko človek gleda oddajo Jerryja Springerja se skoraj mora vprašati, kdo je tu nor? So morda nori nastopajoči, ki se pred celim svetom smešijo s svojimi skrajno bizarnimi (življenjskimi?) zgodbami. Je nor gledalec, ki z naslado kuka v življenja drugih ljudi in se hahlja njihovi ekscentričnosti, namesto da bi raje skušal popraviti kakšen svoj greh. Isto vprašanje norosti pa se pojavi tudi ob ogledu novega slovenskega filma Kdo se boji Jerryja Springerja! So nori nastopajoči (pa četudi zgolj igrajo), je nor gledalec (kot projekcija subjekta filmske zgodbe), ali pa so nori ustvarjalci, ki skušajo ameriški način soočanja s problemi pred vesoljnim svetom, prodati introventiranim Slovencem?
Samanta (Linda Šimič) je urednica priljubljene modne revije, po zaslugi bogatega očeta, pa uživa tudi v medijski slavi. Poročena je z mladim boemskim rokerjem Dariom (Miha Ark), ki mu v življenju ni uspelo praktično nič, sedaj pa je odvisen od dobre volje svoje žene in (prisiljene) naklonjenosti njenega očeta.
Kljub številnim težavam, par igra vzorno zakonsko življenje, problemi pa dosežejo točko vrelišča, ko Samanta povabi na večerjo novega sodelavca Petra (Samo Jakoš) in njegovo zaročenko Jano (Maja Merljak).
Večerja se kmalu prelevi v medsebojno obtoževanje, zmerjanje, obkladanje s sarkazmi, ko pa se četverica preda še alkoholu in drogam, pridejo na dan najbolj umazane podrobnosti in tudi številne zamolčane in potlačene želje ter fobije.
Kdo se boji Jerryja Springerja je film, kjer gledalec zelo težko razvozla njegov namen oziroma sam smisel filma.
So ustvarjalci morda želeli dokazati, da imamo tudi v Sloveniji primerne kandidate, za enega najbolj kontraverznih in bizarnih ameriških oddaj, kjer bolj kot idiotizem nastopajočih in infantilnost dialogov, preseneča koncept oddaje, kjer se v začetku vsi skupaj skoraj pobijejo, samo zato, da lahko na koncu Jerry Springer pove neko epohalno globoko misel, ki pa zaradi prej videnega izzveni, kot popoln absurd?
No, vsak človek ima pač svoje probleme in vsakdo ima v življenju kakšno temačno senco (četudi se ob potenciranih težavah osebkov na televiziji, lastni grehi zdijo skorajda zanemarljivi), zato dokazovanja, da Slovenci nismo izjeme pač niso preveč smiselna.
Morda pa hoče film dokazati, da znamo tudi Slovenci narediti svoj Jerry Springer Show?
Toda prav na tem mestu filmu kapitalno spodleti, kajti, če so ameriške verzije kontraverznih oddaj na nivoju maksimalne zabavljaške absurdnosti, se slovenska različica hitro utopi v popolni depresiji, cinizmu in pesimizmu, ko pa to skombiniramo še z dramaturškimi (neživljenjskimi) dialogi, gledalca prime, da bi vzel štrik in hitro poiskal kakšno hosto.
A morda lahko prav v tem najdemo neko prikrito (nenamerno) sporočilo filma, namreč da je bolje obelodaniti svoje probleme, kljub morebitnemu neodobravanju družbe, kot pa zanikati samega sebe in tako postajati vedno bolj zaprt in depresiven.
V tem pogledu ima Show Jerryja Springerja vsaj eno dobro stran, namreč da glavni akterji priznajo bizarnost svojih življenj in se na ta način končno soočijo s problemi, če seveda ni vse zgolj tragikomična igra v stilu gladiatorskih iger, katerih edini namen je ponuditi gledalcu možnost, da ima z dvignjenim ali spuščenim prstom občutek neke moči ter nadvlade. A to je že druga zgodba.
Vse kar film tako dejansko uspe je, da podpre teorije vedno malce kontraverznega psihologa dr. Janeza Ruglja, o nesposobnih, lenih, zapitih, letentno homoseksualnih in neodločnih moških ter zatiralskih, frigidnih, mladostno travmatiziranih in destruktivnih ženskah.
Težava je le v tem, da film svoje misli ne zna podati na dovolj provokativen način, ki bi kot pri Jerryju Springerju že mejil na farso, temveč niha med neko neslano (zelo očitno zaigrano) tragikomedijo in dramo, brez pravega učinka ali zaključnega stavka.
In tako je pravzaprav ravno film tisti, ki se najbolj boji Jerryja Springerja.
*Kdo se boji Jerryja Springerja, komična drama (režija in scenarij: Leo Spai, igrajo: Linda Šimič, Miha Ark, Maja Merljak, Samo Jakoš, Ivo Godnič idr., trajanje: 81 minut)
Ocena: ko ima dr. Rugelj prav (3/10)