56. podelitev emmyjev, nagrad ameriške akademije za televizijsko umetnost in znanost, se je letos iztekla po željah Sopranovih, ki so v kategoriji najboljše drame končno premagali Zahodno krilo (West Wing). Dodaten (simbolni) udarec za (resnično) Belo hišo so številne nagrade miniseriji Ameriški angeli (Angels in America), ki obravnava temo homoseksualnih zvez in krizi AIDSa v 80. letih. V kategoriji komedij je po dolgi vladavini Prijateljev (Friends) tokrat zmagala nadaljevanka Napredek za rešetkami (Arrested Development), zgodba o družini, ki po očetovi aretaciji poskuša ostati skupaj, akademija pa je nagradila tudi dve nadaljevanki, ki sta se že iztekli in sicer Seks v mestu ter Frasier.
Sopranovi so poleg najboljše drame pobrali tudi nagrade za najboljšo stransko žensko ter moško dramsko vlogo, ki sta jo dobila Drea de Matteo in Michael Imperioli, ter nagrado za scenarij, ki je romala v roke Terenca Winterja.
Michael Imperioli je zmago Sopranovih pripisal predvsem kočljivim dilemama, v katerih so se znašli glavni liki zgodbe, kot npr. njegov, ki se mora soočiti s prevaro zaročenke (igra jo nagrajena Drea de Matteo), stvar pa se seveda izdatno zaplete in konča v krvi.
Praznih rok pa sta ostala glavna zvezdnika Sopranovih, James Gondolfini in Edie Falco, saj sta v njuni kategoriji najboljše ženske in moške dramske vloge slavila Allison Janney, ki je s tem nekoliko ublažila poraz Zahodnega krila, ter James Spader, zvezdnik serije Praksa (The Practice), kar je bilo za nekatere rahlo presenečenje, saj je nadaljevanka kljub priljubljenosti med občinstvom, še vedno nekoliko podcenjena v strokovnih krogih.
Emmyja za režijo najboljše dramske nadaljevanke je romala v roke Walterja Hilla za serijo Deadwood.
Toda največji zmagovalci večera so bili Ameriški angeli (Angels in America), ki so v kategoriji miniserije pobrali praktično vse nagrade, od nagrade za režijo (Mike Nichols), scenarij (Tony Kushner), glavno žensko (Meryl Streep) in moško (Al Pacino) vlogo, stransko žensko (Mary-Louise Parker) in moško (Jeffrey Wright) vloge, ter seveda nagrado za najboljšo miniserijo.
Tony Kushner, ki je za zgodbo prejel tudi Pulitzerjevo nagrado, se je v govoru zahvalil svojemu možu in izrazil upanje, da bosta lahko nekoč tudi v uradni zvezi, ter tako spomnil na trenutno zelo aktualno razpravo o homoseksualnih porokah, ter na norosti nekaterih konzervativcev, ki želijo "svetost družine" zagotoviti celo s spreminjanjem ameriške ustave.
Ameriški angeli je tako skupno s tehničnimi nagradami prejel kar 11 emmyjev in tako postavila nov rekord v kategoriji miniserij, ki so ga do sedaj držale Korenine (Roots) iz leta 1977 in izenačil rekord oddaje Elenor in Franklin (1976), v številu prejetih nagrad v eni sezoni, v kategoriji vseh televizijskih programov.
Med komedijami so izstopali predvsem Seks v mestu, kjer je Sarah Jessica Parker po petih nominacijah končno prejela emmyja za najboljšo žensko komično vlogo, njena soigralka Cynthia Nixon pa za stransko žensko komično vlogo.
Podobno se je odrezal tudi Frasier (skupno 6 nagrad), ki je prejel identični nagradi, vendar za moške vloge in sicer Kelsey Grammer (glavni igralec) ter David Hyde Pierce (stranski igralec).
Slednji je po podelitvi dejal, da bi bil pripravljen nadaljevati igro svojega lika, če se bo snemanje Frasierja morda nekoč nadaljevalo, ali pa tudi kot samostojen lik v kakšni drugi seriji. V nasprotju z njim pa je Sarah Jessica Parker zavrnila možnost nadaljevanja Seksa v mestu v obliki filma.
V kategoriji komedij je nekoliko nepričakovano slavila tudi (zaenkrat) manj znana nadaljevanka Napredek za rešetkami (Arrested Development), ki še ni našla pravega odziva pri občinstvu, akademija pa ji je prisodila emmyje za režijo (Joe in Anthony Russo), scenarij (Mitchell Hurwitz) in najboljšo komično nanizanko, skupno pa je osvojila 5 emmyjev.
The Daily Show With Jon Stewart, ki na zelo satiričen način prikazuje dvoličnost ameriških politikov in političnega sistema nasploh, še posebej sedaj, pred predsedniškimi volitvami, je prejela nagrado za najboljšo komično oddajo, kot tudi nagrado za najboljši scenarij.
Jon Stewart je po podelitvi izjavil, da mu pri vsej stvari ne gre toliko za politične spremembe, temveč predvsem za zabavo, ki pa je zaradi svoje absudnosti lahko v številnih primerih tudi zelo poučna.
V kategoriji reality show si je zmago obetal Donald Trump s svojo zelo popularno serijo Vajenec (The Apprentice), a je ostal praznih rok, vendar ne zaradi pričakovane največje konkurence Marka Burnetta in njegove serije Survivor, temveč zaradi nekoliko manj razvpite oddaje The Amazing Race, ki pa je očitno najbolj prepričala kritike.
Med televizijskimi hišami je absolutna zmagovalka HBO (32 emmyjev), na drugem mestu se je znašel FOX (10), tretja pa je NBC (8 nagrad).
Več o nominirancih, nagrajencih in podelitvi, si lahko preberete tukaj.