Od česa je odvisen uspeh šahovske partije? Predvsem od tega, v kakšni meri smo zmožni razumeti in predvideti nasprotnikove namere. Kajti če veš, kaj nasprotnik načrtuje, ti ni težko, ali preprečiti njegova dejanja, ali pa jih celo spreobrniti v lastno korist.
Kot ob ogledu šahovske partije, pa se počuti gledalec ob ogledu filma Strogo zaupno. Pravzaprav dvoboj ne poteka v živo, temveč vstopimo v igro, ko je že padla zadnja figura. Sedaj nam preostane le še to, da si ogledamo in poskušamo razumeti, zakaj in kako je prišlo do tega stanja.
Jake, Miles, Big Al in Gordo so sleparji, ki zelo dobro obvladajo svoj posel. Vsak ima točno določeno vlogo in tako v bistvu vedno znova uprizarjajo nove in nove spletke, katerih žrtve pa so seveda prevarantje, ki so želeli "oplemenititi" svoj denar.
Štiriperesna deteljica sleparjev pa nekoč po nesreči prevara izdajalskega računovodjo zloglasnega lokalnega kriminalca, ki sam sebe imenuje Kralj. Posledično računovodja in Big Al končata v mrtvašnici, vodja tolpe Jake pa se odpravi h Kralju, da bi mu razložil, da so ga oropali zgolj po napaki.
A v pravem sleparskem duhu povračilo denarja ne pride v poštev, temveč morajo preostali sleparji za Kralja opraviti nov "posel", kjer bi prevarali Kraljevega največjega nasprotnika. Prebrisani Jake stvar sprejme kot izziv, za pomoč rekrutira še žeparko Lily, kot nadzor pa mu Kralj dodeli Lupusa, ki se kmalu spoprijatelji s sleparji. Figure so tako postavljene in igra se lahko začne.
A sleparji pač ne bi bili sleparji, če ne bi vsak v rokavu skrival še kakšnega Jokerja. Igra tako ni več povsem poštena, je pa toliko bolj zanimiva, saj je poleg standardnih potez treba pričakovati tudi trike. In tako se kmalu zdi, da ima vsak od sleparjev svoj načrt, kako se bo najbolje okoristil, hkrati pa se pojavi vprašanje, komu lahko kdo ploh zaupa. Je prijatelj res odkrit ali pa se le dela? Lahko slepar sploh zaupa sleparju, ali pa je že osnova sleparskega razmišljanja, da ne smejo zaupati nikomur, razen samemu sebi?
Strogo zaupno je zelo dinamičen in napet film, ki na sleparsko dejavnost gleda iz nekoliko drugačnega kota, kot film Sleparja s precej podobno vsebino, ki se tudi ravnokar prikazuje v naših kinih. Medtem ko film obravnava in prikazuje življenje prevarantov na bolj osebni ravni, kot nekakšno življenjsko dramo, pa je Strogo zaupno nagnjen bolj h kriminalki, z nekaterimi tipičnimi prvinami filma Noir, ter celo z nekoliko dokumentarnim pristopom.
Nemalokrat se namreč zgodi, da igralec ustavi filmsko dogajanje in nagovori publiko, ter tako razloži dogajanje v trenutnem kadru, ali pa prikaže trenutno razmišljanje njegovega lika. S tem res dobimo precej natančen vpogled v svet sleparjev, toda zgodba s tem postane nekoliko manj življenjska, tako kot da bi namesto filma gledali gledališko uprizoritev. Na srečo pa ti monologi niso preveč pogosti in ko se enkra na njih navadite, delujejo dokaj logično v kontekstu celotnega filma.
Občutki glede igralske zasedbe so precej mešani. Na eni strani imamo velikega hollywoodskega zvezdnika Dustina Hoffmana, katerega igra tudi tokrat meji na genialnost, vendar se njegov lik v filmu premalokrat pojavi, oziroma nima zadostne razlage, tako da na koncu izpade bolj kot stereotipično pretiran lik čudaškega filmskega zlobneža. Na drugi strani pa so manj znani igralci, ki v celoti gledano delujejo dokaj solidno, če pa analiziramo vsakega posamič nimajo neke prave podlage, oziroma smisla.
Tu je tudi Rachel Weisz, ki je nedvomno deležna poželenja mnogih moških, vendar kot fatalka deluje nekoliko preveč medlo in nekako premalo nevarno. Prav nevarnost, pomešana z neustavljivo usodno privlačnostjo, pa bi morala biti glavni adut njenega lika.
Tudi konec ni ravno taka mojstrovina kot pri filmu Sleparja, saj se tu da že kar zgodaj zaslutiti, kdo igra več iger in kdo je v resnici zvest svojim prijateljem. A kljub vsemu je Strogo zaupno zanimiv film, z mnogimi preobrati in zanimivimi liki, ki bo zagotovo navdušil vse, ki jih zanima bolj "tehnična" plat sleparske stroke, ne pa toliko psihična/duševna stran.
* Strogo zaupno, kriminalna drama (režija: James Foley, scenarij: Doug Jung, igrajo: Edward Burns, Andy Garcia, Paul Giamatti, Dustin Hoffman, Rachel Weisz, distribucija: Creativa)
Ocena: slepar sleparju najhujši sovražnik (7/10)