Po razcvetu psiholoških grozljivk, je Krik znova napovedal vrnitev klasičnih (najstniških) truploštevov in tako se je prej ali slej na filmskih platnih spet moral znajti Teksaški pokol z motorko, ki je v zlatem obdobje grozljivk doživel kar šest filmov, ki so se tako ali drugače dotikali možakarja, ki naokrog straši z motorko in masko, sešito iz kože svojih žrtev.
Pet mladih in razigranih ljudi se vrača iz kratkega obiska v Mehiki, kjer so si priskrbeli nekaj opojnih substanc, sedaj pa s svojim kombijem hitijo na koncert.
Na poti, nekje Bogu za hrbtom, srečajo dekle, ki povsem odsotno tava po cesti in momlja nekaj o zlobnem možakarju, ki jih bo vse pobil. A preden lahko od nje izvejo kaj več, se dekle v navalu panike, rekoč da se peljejo v napačno smer, požene kroglo v glavo.
Šokirana druščina na bližnji bencinski črpalki pokliče lokalnega šerifa, ta pa jim reče, naj počakajo pri starem, razpadajočem mlinu. Tu pa se kalvarija za mladeniče (in dve mladenki) šele začne, saj kmalu ugotovijo, da se ljudje v tem okolišu vedejo zelo čudno, da očitno niso prvi popotniki, ki so svojo pot zaključili na tem kraju in da jim je za petami prav posebno grozljiv osebek, ki ima z njihovo kožo čisto posebne načrte.
Teksaški pokol z motorko bi lahko razdelili na dva (ocenjevalna) dela. Prvo je slog filma in izvedba detajlov, kot so stranski liki, scenografija, kostumografija etc., drugo pa je sama zgodba in izvorna ideja filma, ter s tem povezano reklamiranje.
Pa najprej začnimo pri pohvali. Teksaški pokol z motorko je sicer naslov, ki ne vzbuja preveč zaupanja, saj se človeku pred očmi takoj odvije slika skupine najstnikov, ki jih iz nam neznanega razloga preganja čudak z motorko, ki jih potem enega za enim razčetveri, seseklja, razreže in tako naprej.
A na moje veliko presenečenje Teksaški pokol z motorko daje veliko poudarka tudi na vmesne scene, torej ne le na ustvarjanje trupel, temveč tudi na sam prikaz likov in njihovo soočanje z okolico.
Teksaški pokol z motorko je iz vizualnega vidika prava paša za oči, saj zelo stilistično in učinkovito prikaže zaostalo (ameriško) podeželje, kjer se vse dogaja strašansko počasi in kjer tudi ljudje (verjetno zaradi meddružinskih porok) nimajo vseh kolescev na pravem mestu.
Nekateri kadri, v katerih se vzpostavlja temačna atmosfera filma, so tako naravnost fantastični, vse pohvale pa zaslužijo tudi stranski igralci, ki so zares pravi klišeji podeželskih "zarukancev", toda prikazani tako plastično in doživeto, da dosežejo povsem novo raven surrealizma.
Pravzaprav prav vse osebe, s katerimi se sreča naša (za pokol namenjena) druščina, bolehajo za nekakšnim "sindromom" Normana Batesa (Psiho), le da ne zgolj v navezavi sin-mati, temveč v vseh možnih sorodstvenih vezeh.
Za slog in samo izvedbo filmu tako mirne duše pripišem maksimalno število točk in po tej plati se ogled filma vsekakor izplača.
Potem pa je tu še druga (negativna) stran, namreč naravnost idiotska osnovna ideja filma o možaku, ki naj bi naokoli preganjal ljudi z motorko in si na obraz natikal njihove kože.
Pa dobro, kakšen mentalni pohabljenec se lahko spomni kaj tako primitivnega in trapastega?!? In kdo sploh želi gledati nekaj tako banalnega, ne da bi se ob tem počutil inteligenčno užaljenega?
Dobro, če malce upoštevamo razne psihološke analize človeka, kot osebka, ki v svoji podzavesti še vedno skriva sadistično želja po ubijanju in s tem povezano neskončno močjo nad drugimi ljudmi, potem je stvar nekoliko bolj "razumljiva", s tem pa se lahko razloži tudi nepričakovana finančna uspešnost filma v, s (prikritim) nasiljem obsedeni, Ameriki.
Toda vseeno je osnovna ideja filma tako nezaslišano trapasta, da bi kljub vsemu vsakega vsaj približno prisebnega gledalca morala odbijati. In tega se očitno zelo dobro zavedajo tudi producenti in distributerji filma, ki so si hitro izmislili izgovor, ki ga lahko ponudijo, da štorijo naredijo vsaj približno "užitno".
In kaj je torej ta trik, oziroma magične besede, s katerimi nas želi film prepričati? Zgodba je narejena po resničnih dogodkih!!! Opa, torej je nekoč res po ameriškem podeželju strašil možakar z motorko?!? Torej je res iz kož svojih žrtev delal obrazne maske?!?
No, kot lahko ugotovi prav vsakdo z vsaj malce zdrave skeptičnosti, gre tukaj za eno največjih potegavščin sodobne filmske zgodovine, saj množični morilec Ed Gein, po katerem naj bi bila narejena zgodba, še zdaleč ni bil tak mentalni nesposobnež, kot je glavni lik tega filma, čeravno je bil res hud psihopat.
Še najboljša primerjava, kako malo ima resnična osebnost skupnega s tem filmom je podatek, da je Gein "navdihnil" tudi filma Psiho in Ko jagenjčki obmolknejo in če torej primerjamo vse te tri filme vidimo, da nimajo praktično nič skupnega.
A ustvarjalci Teksaškega pokola z motorko so šli prav izzivalno še korak dlje in tako na začetek ter konec filma umestili črno-bela(!) kadra, ki naj bi prikazovala, kako so policisti resnično odkrili domovanje klavca z motorko.
Da je stvar še hujša, so si na koncu dovolili umestiti tudi zamazano sliko teksaškega klavca z motorko, kako napade policiste in jo kot avtentičen dokaz resničnosti "prodajo" povsem na koncu filma.
A najhujša groteska je prav v tem, da je film narejen dovolj kvalitetno, da niti ne bi potreboval take lažne reklame. Za moje pojme bi bilo veliko bolje, če bi lepo rekli, da je film čista izmišljotina, da pa je narejen zelo kvalitetno in se ga iz tega zornega kota splača videti.
Verjetno pa to ne bi vžgalo pri naciji, obsedenimi z "reality showi", ki vedno želijo le "resnico", četudi je ta resnica zgolj produkt spretne potegavščine.
Tako lahko za Teksaški pokol z motorko trdimo tudi, da temelji na življenju najbolj slavnega slovenskega množičnega morilca Metoda Trobca, pa se ne bomo prav nič oddaljili od resnice, kakor daleč stojimo po povedanem v filmu.
Če naštejem samo še nekaj zanimivosti, ki jih lahko opazite v filmu: kot prvo je malce čudno, iz kje dekle, ki jo poberejo na cesti, na dan privleče pištolo? Glede na velikost pištole mislim, da je fizično nemogoče, da bi jo privlekla iz... tam od koder izgleda, da jo privleče.
Drug čuden pojav je stalno curljanje vode v kletnih prostorih klavčeve hiše, vsaj glede na to, da sode? po vsem prahu na cesti, v tem okolišu že dolgo ni deževalo... morda pa je to kroni?en primer uni?ene vodovodne napeljave. Pa vendar se s suhostjo pokrajine ne ujema veliko število luž, v katere stalno padajo nekateri liki v filmu.
Predvsem pa bodite pozorni na prevod besedne zveze "leatherface", ki se pojavi kot zadnja besedica v filmu in je v prevodu tako absurdno smešna, da se ji boste zagotovo še dolgo smejali!
Teksaški pokol z motorko je zagotovo enkraten film, s ?udovito (beri: ekstremno grozljivo) atmosfero, odličnim tempom in zares prava zvokovna-vizualna poslastica, ki pa jo povsem pokvarita zgodba, oziroma njeno nepotrebno posiljevanje s primerjavami z resni?nostjo. Priporočam vsem ljubiteljem atmosferskih grozljivk.
*Teksaški pokol z motorko, grozljivka (režija: Marcus Nispel, scenarij: Scott Kosar, Kim Henkel, Tobe Hooper, igrajo: Jessica Biel, Jonathan Tucker, Erica Leerhsen, Mike Vogel, Eric Balfour, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, David Dorfman, Heather Kafka idr., distribucija: Creativa)
Ocena: žiga žaga glavco pre? (5/10)