Kdaj ste nazadnje uporabljali telefonsko govorilnico? Odkar imate mobilni telefon, vaša noga verjetno ni več stopila v eno izmed takih škatel iz železa in stekla, s priključkom v zunanji svet. In prav razcvetu mobilne tehnologije se imamo zahvaliti, da je telefonskih govorilnic vse manj in manj.
Pa še tiste ki ostajajo, so večinoma neuporabne, saj zaradi nekih čudnih zakonov narave nezadržno privabljajo huligane, ki svojih izprijenih misli očitno ne morejo uporabiti za nič drugega, kot za izživljnje in uničevanje tuje lastnine. Pa dovolj o tem.
Telefonske govorilnice so kljub vsemu občasno še vedno v uporabi, če ne drugače, ko nam zataji mobilnik, večinoma pa iz strani turistov in tudi tistih, ki iz kakšnega razloga ne želijo uporabiti svojih prenosnikov. Med slednje spada tudi Stu (Colin Farrell), ki je nakakšna kreacija in hkrati zrcalo sodobne družbe. Stu je promotor, torej človek ki ga ljudje najamejo, da postanejo znani. Kajti biti znan je v sodobni družbi največja vrednota, saj v nasprotnem primeru ostaneš neopažen in nepomemben in za večino ljudi s tem tudi prenehaš obstajati.
Stu je v svojem poslu zares odličen. Točno namreč ve, komu mora nekaj dati in od koga mora kaj zahtevati, pri tem pa seveda uporablja celo paleto človeških zvijač, prevar, laži in zavajanj. A njegova vzvišenost se konča, ko v telefonski govorilnici, ki jo sam tudi redno uporablja, dvigne slušalko zvonečega telefona. Zakaj jo pravzaprav dvigne? Verjetnost, da je klic zanj, je astronomsko majhna. Pa vendar je v človeški naravi, da je zvedav in tako radovednost premaga Stuja, ki se ob dvigu slušalke znajde v povsem novem svetu. V svetu, kjer sam ni več gospodar nad svojo usodo. V svetu, kjer on ne postavlja pogojev in zakonov. V svetu, kjer velja samo še resnica in je vsaka laž najstrožje kaznovana.
Telefonska govorilnica je mojstrsko izveden (psihološki) triler, ki vas bo držal v napetosti prav od začetka, pa vse do zadnje minute. Napetost se pravzaprav stopnjuje do stopnje, ki bi jo še najlažje primerjali z meglo palčka Smuka (torej, da bi jo lahko rezali s škarjami). Saj vedno, ko mislite, da so ustvarjalci filma že pokazali in povedali vse, v dogajanje poseže nek nov, nepričakovan dogodek, ki gledalcu ponovno naježi dlako.
Da pa celotna stvar vendarle ne bi bila prehuda (in bi se kakšen gledalec od samega pričakovanja še onesvestil) poskrbijo vmesni komični odseki, ki so zares zelo posrečeni. Kajti to ni komedija veselja, temveč komedija absurda, ki se lahko vsak trenutek sprevrže v tragedijo. Pa vendar je prav ta absurdnost tako zelo hecna, da gledalec preprosto ne more zadržati smeha, temveč se šele potem zave, da se v bistvu smeje nečemu, kar je v svoji osnovi tragično.
Svoje dodajo tudi lucidni Colin Farrell, ki nam zelo jasno pokaže čustva čoveka, čigar celotni svet se je porušil v nekaj minutah. A še bolj prodoren in zares srhljivo grozljiv je Kiefer Sutherland, s svojim skrivnostnim glasom in psihopatskim smehom.
Toda prava poslastica filma vas čaka šele na koncu, kjer so režiser Joel Schumacher in soustvarjalci dokazali, da se da tudi zapleten triler zaključiti na inteligenten način, brez prevelikih nelogičnosti ali sentimentalnosti. In čeprav film traja zgolj 81 minut, boste na koncu ugotovili, da bi bila vsaka nadaljna minuta zgolj nepotrebno zavlačevanje.
Na koncu filma, pa se mi je postavilo še eno vprašanje, nekako v stilu absurdne komike filma: mar ne bi bilo dobro, če bi od časa do časa nad vsakim človekom bedel kakšen ostrostrelec, ki bi nas spominjal, na naše grehe? Kajti vsakdo izmed nas ima neko skrivnost, ki sprva izgleda majhna in nepomembna, a se sčasoma sprevrže v neobvladljivo pošast, ki uniči tako nas same, kot tudi ljudi okrog nas. No, lahko le upamo, da bomo ljudje nekoč sami prišli do tega spoznanja, do takrat pa ne dvigujte zvonečega telefona v telefonski govorilnici.
P.S.: Samo še kot zanimivost: po Ameriki so se razširile govorice, da so glavni sponzorji filma operaterji mobilnih telefonov, ki so s tem hoteli prizadeti še poslednji udarec stacionarni telefoniji. Koliko je resnice v tem, presodite sami, toda znano je, da je ameriški način mišljenja zasnovan na zastraševanju. In tako so nakateri snovalci teorij zarote seveda tudi v resničnih ostrostrelcih, ki sta strašila in morila po Ameriki (in tudi dodobra zavlekla premiero tega filma), videli zgolj dodaten promocijski uvodnik in napovednik za film.
* Telefonska govorilnica, drama, triler (režija: Joel Schumacher, scenarij: Larry Cohen, Lawrence G Cohen, igrajo: Colin Farrell, Forest Whitaker, Keith Nobbs, Katie Holmes, Kiefer Sutherland, distribucija Continental film).
Ocena: Sedem (grehov) v telefonski govorilnici (10/10)