Kaj je tisto res pravo gonilo naših življenj? Morda oblast, slava, čast ali denar? Nemara ljubezen, zdravje, veselje in družina? Toda nič od tega ni možno doseči brez upanja in vere v pravičnost in dobro lastnih dejanj. Telesni čuvaj je zgodba o človeku, ki izgubi upanje v svet, ga s pomočjo iskrene ljubezni spet dobi, a je znova oropan, in ker sedaj nima nič več za izgubiti, priseže neusmiljeno maščevanje.
John Creasy (Denzel Washington) je upokojeni agent CIA, ki je zaradi grehov iz svoje preteklosti nima več pravega smisla v življenju. Iz melanholije ga skuša prebuditi nekdanji sodelavec Rayburn (Christopher Walken), ki je postal telesni čuvaj in tako Johnu preskrbi delo varovanja deklice Pite (Dakota Fanning), hčerko mehiškega industrijalca (Marc Anthony) in njegove ameriške žene (Radha Mitchell).
V Mexico Cityju, kjer družina živi, je namreč vse več ugrabitev, ki se nemalokrat končajo tragično. John sprejme delo, a še vedno ne najde pravega smisla in vse bolj sega po pijači, s svojo varovanko pa želi ohraniti striktno profesionalen odnos.
Toda prijazna in simpatična Pita počasi omehča Johnovo srce, ki znova prične uživati v radostih življenja. Ti trenutki sreče pa so kruto prekinjeni, ko neznanci ugrabijo Pito in težko ranijo Johna, pri predaji odkupnine pa se stvari zapletejo, tako da ugrabitelji prekinejo vse stike.
Nesrečni John počasi okreva in se zaobljubi, da se bo maščeval vsem, ki so bili udeleženi v Pitino ugrabitev in se tako odpravi na krvavi pohod po Mehiškem podzemlju.
Kmalu pa se izkaže, da stvari niso tako enostavne, kot je bilo videti na prvi pogled, toda John je odločen, da gre do konca, saj sedaj nima ničesar več za izgubiti.
Telesni čuvaj je zanimiv, napet in zelo domiseln triler, ki pa v želji poseganja po presežkih preprosto pregori, oziroma pretirava do te mere, da dobi priokus popolne manipulacije z gledalčevimi čustvi in razmišljanjem.
S pomočjo znova odlične igre Denzela Washingtona so zelo zanimivo prikazane osebne dileme glavnega junaka, kjer sicer manjka kakšen bolj konkreten podatek, kakšni so ti hudi grehi iz preteklosti, ki ga tako zelo mučijo, da bi najraje končal svoje življenje.
Glede na njegova obračunavanja z nasprotniki sicer lahko dobimo nek splošni vtis, kako brezkompromisno krut je lahko, vendar praktično vsako nasilno sceno prekinejo lepi spomini na izginulo deklico.
In tako zaznamo prvo senco dvoma, ki nam govori, da glavni junak morda sploh ni tak nasilnež, temveč je to zgolj posledica popolnega uničenja njegovega, na novo pridobljenega, upanja. Z drugimi besedami, njegovo nasilje gledalec lahko opravičuje, kar pa zmanjšuje pomen njegove dileme o smiselnosti življenja.
Glavni razlog, za simpatiziranje s tragičnim junakom filma, pa tiči predvsem v mladi Dakoti Fanning, ki je tako prisrčna, navihano ljubka in tako angelska, da gledalca prime, da bi kar sam odšel v Mehiko in obračunal z baraboni, ki so ji pripravljeni skriviti en sam las na glavi.
Da je manipulacija še hujša, ta deklica glede inteligence in čutnosti daleč prekaša svoje vrstnike in bi se lahko glede reševanja psihičnih problemov, mirne duše kosala tudi z Oprah.
Vendar dobro, če gledalec nekako sprejme vsa ta pretiravanja, postane film dokaj napet in zanimiv, tudi s pomočjo zelo nenavadnega snemalnega pristopa, pri katerem kamera ob stalnem majanju in tresenju, velikokrat povsem pade iz kadra, kar da filmu nepričakovano mero realizma in suspenza. Toda tudi na tej točki film pretirava in prične proti koncu gledalcu skoraj povzročati glavobol, ali pa vsaj rahlo slabost.
Največji absurd filma pa je njegovo stalno koketiranje z biblijo, od glavnega junaka, ki kot Jezus stalno krvavi iz ran in se na nek način žrtvuje, ne zgolj za svoje grehe, temveč za grehe vseh nas, pa vse do "božjega" posredovanja pri defektnem naboju, ki očitno prepoznava, kdo si zasluži smrt in kdo ne.
Telesni čuvaj je, kar se zgodbe, zasnove in igralcev tiče, vsekakor dovršen izdelek, ki pa mu spodleti na nivoju izvedbe, saj gre v želji izstopanja od povprečja korak predaleč, tako da se gledalec ne more zares poistovetiti z njim.
*Telesni čuvaj - Man on Fire, akcijski triler (režija: Tony Scott, scenarij: Brian Helgeland po romanu A.J.Quinnella, igrajo: Denzel Washington, Dakota Fanning, Christopher Walken, Marc Anthony, Radha Mitchell, Mickey Rourke, Giancarlo Giannini, Rachel Ticotin, Jesus Ochoa idr., trajanje: 146 minut, distribucija: Continental film)
Ocena: zaradi nas in našega zveličanja (6/10)