Emancipacija žensk je prinesla številne prednosti tudi moškim, med drugim tudi to, da lahko sedaj natrenirana, več ali manj razgaljena, ženska telesca gledamo na številnih športnih igriščih. Toda šalo na stran, boj žensk za enakopravnost v patriarhalni družbi še zdaleč ni končan, to pa je še najbolj razvidno v stiku med različnimi kulturami, kjer so ženske postavljene pred izbiro med tradicijo družine in osebno svobodo, oziroma med znanjem priprave aloo gobija in Zadevanja kot Beckham.
Svobodomiselna Jess (Parminder K. Nagra) odrašča v indijski družini v angleškem predmestju, vsa njena ljubezen pa je posvečena nogometu in Davidu Beckhamu.
To seveda ni ravno najbolj všeč njenim staršem, zato si vse bolj prizadevajo prepričati hčerko, naj opusti te otročje norčije in prične upoštevati pravila in navade indijske tradicije.
Jessin talent pa nekega dne v parku, kjer s prijatelji igra nogomet, opazi nadarjena mlada nogometašinja Jules (Keira Knightley) in jo povabi na trening v lokalni ženski nogometni klub.
V začetku skeptična Jess vendarle premaga strahove in po začetnih težavah postane del ekipe, toda svoje udejstvovanje mora skrivati pred družino. Tako kmalu zabrede v hude težave, ko je zaradi njenega početja pod vprašajem poroka starejše sestre Pinky.
Na preizkušnji pa je tudi prijateljstvo z Jules, ko slednja ugotovi, da se je med Jess in mladim trenerjem kluba (Jonathan Rhys Meyers), v katerega je tudi sama skrivoma zagledana, spletla romantična vez.
Jess je tako postavljena pred kruto izbiro sreče svoje družine in prijateljev ter izpolnitve življenjskih sanj, toda ko si neko stvar res srčno želimo, ni nobena ovira previsoka.
Maksimalno simpatična romantična komedija Zadeni kot Beckham se spopada z sicer že velikokrat videnim problemom kulturnih razlik in vlogo žensk v sodobni družbi, vendar na osvežilno mladosten in doživet način.
Poleg glavne zgodbe indijskega dekleta, ki bi se rada znebila spon svoje kulture in postala profesionalna nogometašinja, imajo praktično vse stranske osebe še nek svoj motiv, ki govori v prid ali pa proti tej tekmi med tradicijo in osebnimi željami.
Jessin oče tako nasprotuje hčerkini odločitvi, ker jo želi obvarovati pred razočaranjem, ki ga je doživel tudi sam, ko je bil ob prihodu v Anglijo, kljub samozvani liberalnosti zahodne družbe, deležen nerazumevanja in šikaniranja.
Tudi Jessina mama želi hčerki vse najboljše, toda preprosto ne razume, da to kar osrečuje njo, ne pomeni tudi avtomatične sreče za hčerko. Ne moremo namreč posploševati in reči, da je vsaka indijska ženska, ki se ravna po tradiciji, nesrečna, prav nasprotno, nekatere prav v spoštovanju kulture najdejo svoj smisel.
Podobno je tudi z Jessino sestro, ki kljub bolj svobodnemu dojemanju zveze s svojim zaročencem želi slediti svoji kulturi, preprosto zato, ker jo to osrečuje. Na tem mestu pa že naletimo na vse bolj pereč problem zahodne kulture, ki v tradicijah iz vzhoda vidi predvsem zatiranje, ne pa tudi osebne odločitve posameznikov.
Seveda je težko potegniti mejo med osebno voljo in kulturnimi pritiski, toda tako kot spoštovanje tradicije še ne pomeni sreče, tudi kulturni vzorci niso neko nujno vsiljeno zlo, temveč del identitete vsakega posameznika, osebna odločitev pa bi morala biti, ali gre tej identiteti slediti ali ne.
Še en zanimiv aspekt filma je tudi popularizacija ženskega nogometa, ki je, roko na srce, zares zaživel le v Ameriki (kar je po svoje tudi nekoliko absurdno), drugod po svetu pa se nogomet še vedno smatra za moško domeno.
V filmu sicer res ni prikazanih nekih individualnih nogometnih bravur, toda zelo posrečena režija in montaža dajo občutek atraktivnosti in zanimivosti (tudi) ženskega nogometa, ter (upam) vsaj malce prispevajo k porušitvi zahodnih mačističnih stereotipov.
Pohvaliti gre tudi z zgodbo zelo usklajeno igralsko zasedbo in izvedbo, na čelu s simpatično Parminder K. Nagro, ki prikaže zelo učinkovito kombinacijo optimizma in dramatičnosti, pozitivno pa preseneti tudi Keira Knightley, sicer zopet z neprestanim koketnim nasmeškom na obrazu.
Morda malce zmoti zgolj pretirano optimističen konec, kjer se vse, ampak zares(!) vse, izteče v smislu pocukrane romance, kar nekoliko negira resnost zgodbe in filmu ne pusti, da bi zapustil okvire svojega žanra.
Zadeni kot Beckham kljub temu uspešno dokazuje, da je potrebno osebno srečo postaviti pred tradicijo, a hkrati tudi, da prvo ne izključuje drugega in obratno. Škoda le, da film ne razloži verjetno največkrat postavljenega nogometnega vprašanja, s katerim boljše polovice gnjavijo svoje partnerje v najbolj dramatičnih trenutkih tekme: Kaj je prepovedani položaj, po domače rečeno 'offside'?
*Zadeni kot Beckham - Bend It Like Beckham, romantična komedija (režija: Gurinder Chadha, scenarij: Paul Mayeda Berges, Guljit Bindra, Gurinder Chadha, igrajo: Keira Knightley, Parminder K. Nagra, Jonathan Rhys Meyers, Anupam Kher, Archie Panjabi, Shaznay Lewis, Frank Harper, Juliet Stevenson, Shaheen Khan, Ameet Chana idr., trajanje: 112 minut, distribucija: Creativa Cinemania Group)
Ocena: ko da tudi Beckham 'Kapo dol' (8/10)