V glasbeni industriji je že dolga leta, vse od leta 89 ko je izšel prvi album danes legendarnega hiphop dvojca Gangstarr. šest albumov z DJ Premierom kot Gangstarr, brilijantne kombinacije jazza, soula in hiphopa v treh Jazzmatazz kompilacijah, kjer je sodeloval z najrazličnejšimi glasbeniki - The Roots, Erykah Badu, Macy Gray, MC Solaarjem, Bahamadio, Chako Khan, Angie Stone, Kelis, Brand New Heavies, Craigom Davidom, Royem Ayersom, Donaldom Byrdom, Ronnyjem Jordanom, Jamiroquai, Herbiejem Hancockom, Isaacom Hayesom, Courtneyjem Pineom... in nenazadnje, dva samostojna Ill Kid albuma, kjer je poleg tekstovne (po tem je najbolj znan) odgovoren tudi za produkcijsko plat in nastopa kot izvršni producent. Guru je pri svoji štiridesetih letih danes živeča legenda in izjemno cenjen ne samo v hiphop, ampak tudi v jazzovskih in širših glasbenih krogih. 8. novembra se bo ob promociji najnovejšega projekta Ill Kid> Baldhead Slick & Da Click premierno ustavil tudi na Radyoyo eventu v klubu SubSub, na svojem prvem koncertu v Ljubljani.
Kaj vse bo obsegala turneja?
S turnejo bom obdelal velik del Evrope, ustavil se bom v Švici, na Poljskem in v Jugoslaviji, na Nizozemskem in Irskem, na švedkem, Finskem, Danskem in v Belgiji, celo na Islandiji. Z Gangstarr in Jazzmataz sem bil v Evropi že večkrat in vedno smo bili deležni toplega sprejema, publika ceni in razume hiphop kulturo in zato se vedno znova rad vračam.
Prvič ga bomo videli tudi v Sloveniji in pričakovanja so, jasno, zelo visoka.
"Zavedam se pričakovanj, vendar jih ne občutim kot pritisk. V veselje mi je, da lahko novi publiki predstavim svoj nov projekt, čeprav smo z Ill Kid na sceni prisotni že dalj časa - nenazadnje je pri založbi Ill Kid izšel Come Clean - prvi album Jeru The Damaje (pri nas je na Breakbeatnikku nastopil lani), album Bahamadie in Big Shuga ter nekateri drugi. Ill Kid je moja lastna založba, moj projekt, financira se z mojim denarjem in jaz sam nastopam v vlogi izvršnega producenta. Gre tudi za priložnost, da lahko pokažem, kaj zmorem ko ob meni ni DJ Premiera. Z mano v Ljubljano prihaja tudi eden zame najboljših MCjev, rapper z imenom Krumbsnatcha ter DJ, ki je hkrati tudi eden najboljših newyorških studijskih tehnikov, DJ Big Deal.
Vseeno, Guruja največ ljudi pozna prek treh Jazzmatazz kompilacij in desetih let konstantne prisotnosti na hiphop sceni z Gangstarr. Obstaja sploh še kdo, s komer še nisi pa bi rad sodeloval
Sodeloval sem z mnogimi glasbeniki, to je res, vseeno pa bi se našel še kdo, s komer nisem, pa bi si želel - na primer Sade, za katero sem ravnokar naredil remix singla King Of Sorrow, rad pa bi delal z njo na naslednji Jazzmatazz kompilaciji. Tudi z D'Angelom bi rad delal in verjetno se bo to zgodilo na naslednjem Gangstarr albumu, ki naj bi izšel spomladi leta 2002."
In koga od tistih, s katerimi si sodeloval, se najraje spominjaš
Hmm, vsi so nekaj posebnega...Herbie Hackock mi je ostal v spominu, neverjetno mlad izgleda za svoja leta, ogromno energije ima in je neusahljiv izvor znanja o glasbi in vedenja o življenju. Dobro sem se razumel z Donaldom Byrdom, Chako Khan, Bilalom, pa z N'Deo Davenport (bivšo vokalistko Brand New Heavies) s katero sva skupaj prekrižarila celotno Evropo - neverjetna je na odru, pa tudi kot oseba in prijateljica. Tudi z The Roots sem bil na turneji in tudi oni so fantastični. Veliko jih je, preveč.
Očitno je, da zelo rad sodeluješ z glasbeniki najrazličnejših žanrov - Kaj ti je ljubše, nastopanje v živo, na odru, pred publiko ali samotnost in zasebnost studia
Zame je nastopanje nekaj najlepšega na svetu - ko sem na odru, sem srečen. Ko sem začel svojo kariero, v hiphop industriji ni bilo nobenega denarja - delali smo, kar imamo radi izključno iz ljubezni do glasbe. Danes je seveda precej drugače - hiphop je velik biznis in plošče se prodajajo v neverjetnih nakladah. S tem so na žalost povezane mnoge zakulisne igrice, politika in umazani scenariji. Vse te zadeve, ki se odvijajo v zaodrju, mi niso pri srcu, nastopanje pa imam zelo rad. Kjerkoli in kadarkoli.
Pa se ameriška publika razlikuje od evropske ali tiste na Japonskem
Če bi publiko samo gledal, ne da bi vedel kateri jezik govorijo, ne bi opazil razlike. Razlike so v kulturi narodov, a hiphop je univerzalen - ne glede na raso in narodnost ga lahko razumeš. In hiphop razume tebe. Pred nekaj leti bi še lahko trdil, da gre za glasbo temnopolte mladine v ZDA vendar danes temu že dolgo ni več tako. Prek štirih elementov v hiphop kulturi se lahko izrazi vsakdo - če ti je všeč glasba, si lahko DJ ali producent če se ukvarjaš z besedami, si lahko MC oziroma rapper če si dober v risanju, rišeš graffite in če rad plešeš, si lahko breakdancer. Gre za glas urbane mladine po celem svetu, ki se že znotraj samih ZDA precej razlikuje - ni enako, če si doma v New Yorku ali Texasu, v Los Angelesu ali St.Louisu - že v oblačenju in načinu govora so razlike očitne. Po svetu so seveda razlike še večje - francoski rap je drugačen od japonskega, slovenski od nemškega. Ampak hiphop je tisto, kar nam je skupno, kar nas združuje. Sicer pa (kljub temu da največ časa posvečam hiphopu) vseeno poslušam tudi drugo glasbo - reggae & dancehall jazz - Coltranea, Charlieja Parkerja, Betty Carter na r&b sceni sta mi všeč R.Kelly in Jill Scott, pa Bilal in Mary J Blige
In na katerem koncertu si bil nazadnje, kot gledalec
Pred nekaj dnevi sem tu v New Yorku videl Beastie Boys v živo. Izjemen koncert.
In nič manj kot izjemen koncert ne pričakujemo tudi v Ljubljani - izvlečke iz Gangstarr obdobja, nekaj Jazzmatazz klasik in nekaj novega, Ill Kid materiala.
Za ŽVPL
Tina_RDYO