Glasba Ivane Kindl me najbrž ne bi zanimala, če ne bi pred časom na enem od TV programov ujel njen nastop, kjer je nastopila v živo in to z osnovno rock postavo, ki je dala njeni glasbi povsem drugačen zvok. In seveda me je zanimalo, kakšna je glasba na njeni drugi plošči Moj svijet...
Ivana Kindl se z glasbo ukvarja že od malih nog in čeprav je še kot dekletce začela z igranjem harmonike, se je nato vseeno odločila, da se poizkusi kot pevka. Dve leti je sodelovala s skupino Živi zid in nato še s skupino Funky town, kjer pa je prepevala predvsem predelave znanih in popularnih standardov.
Zanjo je bilo nato pomembno srečanje z Baby Dooksom, priznanim hrvaškim producentom, sicer pa tudi članom priljubljenega rap dvojca Bolesna braća, ki ji je pomagal pri pripravi prvenca Trenutak istine. Sledili so nastopi - v klubih in seveda tudi na festivalih, uveljavila pa se je kot izvrstna pevka modernega r'n'b-ja.
In prišel je čas za novo ploščo, saj je dve skladbi že predstavila na lanskem Zadarfestu in letošnji DORI. Petnajst skladb, nekaj zanimivih sodelovanj in tudi ena priredba. Glasba se giba od klasičnega r'n'b-ja do zelo modernega r'n'b-ja, nekaj skladb pa je precej dance pop obarvanih.
Tako lahko med dinamični oziroma dance pop uvrstimo skladbe Superjaka, Strastvena žena (tudi angleško različico Passionate woman) in Noćas pokaži sve. Precej enolična instrumentalna spremljava, obilo back vokalov in Ivanin močan glas, skladbam pa manjkajo bolj udarni refreni.
V moderni r'n'b lahko uvrstimo Ti si od onih, Fetish, Ponekad (ki vsebuje tudi zanimiv pogovor dve prijateljic, ena od njiju je prevarana) in U meni je svijet. Osnova večini teh skladb je klavir, še vedno pa se sliši precej umetnih zvokov in morda še za odtenek več spremljevalnih vokalov (veliko večino je Ivana odpela sama).
Izredno zanimiva je skladba Najviše boli, ki bi jo lahko uvrstili v nekoliko bolj klasičen r'n'b, kjer pa glasbi izjemno obogatijo kitara in pa violina, mnogo bolj pa do izraza pride tudi Ivanin vokal. Mnogo bolj baladna je tudi Zvoni telefon, kjer na klavirju gostuje Matija Dedić, ki zares zaznamuje skladbo, v spominu pa ostane tudi vokalno prelivanje, ki potrdi, da ima Ivana izjemen glas.
Precej drugačna je skladba Ne daj me!, ki je precej dinamična, instrumentalno pa je zanimiva, saj slišimo precej kitare in pa zanimive preplete violine in violončela, ki tudi poudarjata instrumentalno zgradbo. Ako želiš biti moj se začne z akustično kitaro in precej baladno obarvanim vokalom, spremljava pa nato postane mnogo bolj dinamična, slišimo pa še rap, ki ga je ustvaril mladi hrvaški talent Goran Pavlov Casper.
Najboljši na plošči sta zagotovo Kao kazna božja, ki je precej festivalska, začinjena z orkestrskim aranžmajem in vokalom Jacquesa Houdeka, ki se z Ivaninim vokalom izvrstno dopolnjuje, druga pa je skladba Ti si mi u krvi, priljubljenega Zdravka Čolića.
Zdravko Čolić je seveda izvrsten interpret in njegova Ti si mi u krvi po vseh teh letih še vedno zveni sveže in zanimivo, upam pa, da se bo v zgodovino zapisala tudi Ivanina izvedba. Akustična kitara in violončelo v instrumentalni podlagi, nad vsem tem pa njen vokal, ki linije zapoje, kot je treba, na meji popolnosti.
Kot je razvidno iz zgornjih vrstic, je glasba Ivane Kindl precej različna. Zagotovo je najbolj prepričljiva v tistih bolj baladnih, kjer njen glas zaradi pride do izraza, dobro pa se odreže tudi v bolj energičnih skladbah, ki so instrumentalno polnejše in kjer še vedno z lahkoto razumemo besedilo in vokal ni nikoli preglašen.
Plošča me z izjemo nekaj skladb ni prepričala tako, kot me je prepričal živi televizijski nastop, kjer pa je svoje seveda prispevala tudi spremljevalna skupina. Kljub vsemu pa je glasba na plošči Moj svijet mnogo boljša od velike večine slovenske pop in "wannabe" r'n'b produkcije, ki zaostaja nekaj let, medtem ko so pri naših južnih sosedih vštric s svetom. In to je seveda zanimivo in hkrati zaskrbljujoče, saj smo nenazadnje že v Evropski uniji?!
Ivana Kindl: Moj svijet
(leto izdaje 2004, založba in distribucija Menart)
Ocena: 3,5