Sedaj že kar lep čas pišem o razcvetu slovenske rap in hip-hop scene in eden od rezultatov tega razcveta so zagotovo tudi Stereolog, ki so prav v teh dneh izdali svoj prvenec Lovci na sample.
Stereolog so trio, ki ga sestavljajo Rok L., ki je poskrbel za videospot, nekaj glasbe in vokalov, seveda pa je svoj delež prispeval tudi pri pisanju besedil, ki jih je v večini primerov kar sam interpretira Hobosapiens, ki je ustvaril tudi večino glasbe na plošči, tu pa je še Orn.G., ki pomaga z glasom in peresom.
Plošča se začne zelo obetavno, saj intro Prejšnjič napove nekoliko bolj konceptualen izdelek, vendar pa koncept ni povsem dorečen, saj Stereolog korakajo po klasični poti slovenskega hip-hopa - predstavijo sebe, svoje prijatelje in nasprotnike, obračunajo s hinavci in tistimi, ki jim ne privoščijo uspeha, nekaj besed namenijo tudi mestu, iz katerega prihajajo in v Naslednjič že napovejo, da se bodo kmalu vrnili z novimi rimami in zgodami ter nezgodami.
Vse lepo in prav - glasba je seveda zasnovana na samplih bolj ali manj znanih skaldb in izvajalcev (Beastie Boys, Pat Boone...), Hobosapiensu jezik in rima lepo tečeta in z rimami se ne zaletavajo v zid in njihove zgodbe imajo smisel. Vendar zgolj to in nič več. Njihove težave so podobne težavam vseh ostalih nadebudnih hip-hoperjev, le da imajo oni že ploščo in zato kakšnega nevoščljivca več. Pika.
Uvod, ki napove koncept, spomni na Kabare Slona in Sadeža, nekatere skladbe in zgodbe spomnijo na Trkaja, štajersko narečje spomni na Plan B, kratka prisotnost Koste ni dovolj, veliko preveč je instrumentalnih delov in skladb in včasih premalo vsebine.
Vsakemu bodečemu rap in hip-hop kolektivu bo težje zadovoljiti poslušalce, saj je ponudbe vedno več in Stereolog so z zamišljenim konceptom stopili na zanimivo pot, ki pa je žal niso zgradili do konca. Tako upam na bolj zanimivo nadaljevanje oziroma potovanje v bližnji prihodnosti.
Stereolog: Lovci na sample
(leto izdaje 2005, založba Cela pametna založba, distribucija Nika)
Ocena: 3,5